Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hvorfor er Gud absolutt mann? Er ikke kvinnen like god? Hmmm.... Syns Bibelen skulle skrives om litt akkurat der, siden det er så mye snakk om likestilling nå for tiden.... Kan ikke Gud være tvekjønnet?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 gidde å gruble på det da... trodde sug lut var mer lik satan jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Hehe... har gjordt det ja Syns vi kvinner gjør mirakler hverdag jeg, og tror helt og holdent på at Gud er Kvinne. Hvis ingen har sett Gud ja, og kan motbevise meg for det....
Tally Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Bibelens Gud er definitivt ikke en kvinne, GT er full av kvinnefientlige og kvinneundertrykkende holdninger. Med noen få unntak var enhver geit eller sau mer verd enn en kvinne, så tanken på en allmektig _kvinnelig_ gud, var nok helt absurd for den tids menn.
Tally Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Gud skapte oss i sitt bilde, ergo er vi små kloner av Gud og da er det jo nærliggende å tro at Gud også har kjønnsorganer. Det er en tanke mange "hellige menn" ikke liker å se for seg, men på den annen side, hvordan kan man ha en potent, allmektig Gud som er en evenukk/kastrat??
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Det der kaller jeg godt spørsmål Tally.... Det er jo ikke mulig for oss som lever nå, og hvis vi stammer fra han..... Så nei det er ikke mulig det. Så hvordan han i alle dager fikk til å skape sin sønn, og for ikke å snakke om Adam og Eva.... Han trengte ikke å hoppe på Maria engang, for å få seg arving... Ikke mulig... Bare oppspinn dette tror jeg
Tally Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Han skapte Adam av litt jord (enkelt og greit, he, he) og Eva av Adams ribben. Trenger ingen kjønnsorganer der. Maria ble besvangret av den hellige ånd - trenger ingen kjønnsorganer der heller. Oppspinn?? Javisst!
Gjest Rebel m/jente Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Hvem var Jesus? ( i følge Bibelen er jo han og Gud samma greiene) Det finnes tre bevis for at Jesus var mexicaner: - Han het Jesus - Han var tospråklig - Han ble alltid plaget av myndighetene Men det finnes også bevis for at han var norsk: - Han giftet seg aldri - Han fortalte alltid historier - Han elsket å være ute i naturen Samtidig finnes det tydelige indikasjoner på at Jesus var svart: - Han kalte alle for "broder" - Han hadde likt gospelmusikk - Han fikk ingen rettferdig rettegang Tre sterke fakta taler for at Jesus var italiener: - Han gestikulerte når han talte - Han drakk vin til alle måltider - Han var sikker på at hans mor var jomfru - og moren var sikker på at han var Gud Ytterligere fakta tyder på at Jesus kan ha vært fra California: - Han klippet aldri håret - Han gikk barføtt - Han grunnla en ny religion MEN, de mest overbevisende punkter taler faktisk for at Jesus var KVINNE : - Han ble nødt til å servere en mengde mennesker på kort varsel, selv om det ikke var nok mat - Han forsøkte å bli hørt blant en mengde menn som ikke hørte etter - Da han var død ble han til og med nødt til å stå opp igjen, fordi det var flere oppgaver å utføre
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Der ja Rebel De siste punktene er så overbevisende de at det bare må være en kvinne... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå