Gå til innhold

Svangerskapskløe etter uke 30!!!


Termin 061209

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare opplyse om en sak. De fleste vet det sikkert, men svangerskapskløe etter uke 30 skal tas på ALVOR! Det skal alltid tas prøver av den gravide. Dette visste ikke min lege, for jeg har nemlig fått dette, og jeg fikk beskjed om å reise på apoteket å kjøpe hvitvask for å stilne kløen. Tok tak i problemet selv dagen etter og ringte sykehuset der jeg skal føde, og fikk beskjed om å komme med en gang for prøver.Mine verdier er stabile fortsatt men jeg følges tett opp av sykehuset. Jeg er i uke 37 og blir satt i fødsel hvis verdiene stiger. Er så glad jeg ikke stoler blindt på leger jeg.. er legesekretær selv og vet at det kan være lurt å følge med selv

 

.http://www.jordmorforeningen.no/nyheter/nyhet06_016.htm

 

Side som dere kan gå inn å lese om det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren min ble satt igang selv om prøvene hennes var stabile. Dette var fordi hun rett og slett klødde seg til blods. Den første legen hun møtte på sykehuset hadde bagatellisert det, men heldigvis fikk hun en annen lege til å se på saken - og han så at det var til det beste at babyen kom ut...

 

Kan ikke si at jeg skjønner hvorfor den første legen var så i mot å sette igang fødselen, siden søsteren min allerede var en uke på overtid...

 

Ikke vær redd for å be om en evaluering fra en annen lege/jordmor hvis du ikke er enig med din opprinnelige lege/jordmor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skal man kl i så fal? På hele kroppen eller? Jeg klør veldig på min mage, spesielt lengst opp på magen. Er dette farlig mener dere? Bør jeg reise in å ta prøver med en gang? Ble lit nervøs nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Det er normalt å klø på magen, det er generell kløe av resten av kroppen og spesiellt inne i håndflatene og under bena som er farlig. Jeg hadde termin 22.02.08 (jeg som skrev den første mld her) Ble lagt inn 31.01.08, Prøvene mine var helt på vidda. Neste dag hadde jeg utviklet svangerskaps forgiftning og ble satt i fødsel og fødte 01.02.08. En frisk gutt på 4540g og 52 cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg var sterkt plaget med svangerskaplkløe med min første datter å fødselen ble sattigang i uke 38. jeg er nå gravid med mit andre barn, men er like plaget med svangerskapskløe. men med min første datter tok ikke legene noen prøver... det skal di gjøre denne gangen... og jeg er bare i uke23..... jeg er helt enig i att man ikke altid skal høre på hva legen sier... vist men er i tvil eller ikke blir rolig av å gå til legen bør man spørre en annen lege om en ny vurdering.... man kan også ta kontakt med fødeavdelingen vist man lurer på nå. jeg vet at vi gravide har en tendens til å være åverbeskymret på noen tin, men man bør stole først og fremst på hva magefølelsen din sier. det er ingen såm skjenner kroppen din bedre enn deg selv.... å vist du mener att d er noe galt så gji deg ikke før du blir undersøkt... d har jeg erfart.....PS ta alt med en klype salt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...