Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 F.eks PappanTilMinna Stiller du til utnyttelse? Jeg ble inspirert av selskinnsko-tråden, og søker generelt mennesker som inspirerer meg om dagen. Jeg har så inderlig lyst til å gjøre mer bevisste valg rundt maten jeg spiser, og ikke støtte den forkastelige industrien som har vokst til. Generelt sett vil jeg gjerne kutte ut alle varianter av kjøtt, men finner det veldig vanskelig å slutte på dagen. Kjøtt er dessverre grundig innkjørt i kosten jeg har vokst opp med.. Jeg tror en slags nedtrapping må være løsningen. I mellomtiden velger jeg små produsenter og helst økologisk. Store matfelleskjøp som Nortura og Tine har jeg kuttet helt ut. Kylling har jeg kuttet konsekvent, da jeg synes denne produksjonen er den mest horrible. Fra å være det beste jeg kunne få synes jeg egentlig det har gått fint å la det være helt og holdent. Det gir meg håp for alt det andre jeg er så glad i! For min del handler ikke dette om helse, selv om jeg tror man kan få mange gevinster på kjøpet. Det handler om å ikke støtte opp under en industri som jeg synes er forkastelig. Og gjerne også sove litt bedre om natta... Jeg har alltid sett langt opp på mennesker med disse holdningene og som også klarer å leve etter dem, og det er på høy tid at jeg blir en av disse! Jeg kjøper kun egg fra frittgående høner, men skulle f.eks gjerne også visst hvor "frittgående" de er! Noen som har spennende linker til info om matproduksjon? Jeg vil så gjerne lære mer. Blir utrolig glad for svar!
PappanTilMinna Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Hei, Kan jo for eksempel anbefale http://www.dyrsrettigheter.no , men føler jeg må advare før du går inn på den... De industriene du vil vite mer om, er ikke snille. Noah sier det som det er, og gjerne satt på spissen. Jeg for min del, har brent meg på å gå for dypt i materien flere ganger... Hvis du trenger en kortfattet og god liste med alt fra inspirasjon til begrunnelser for overbevisningen: http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1019
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Takk for det! Leste sammendraget, og må titte mer på hovedsiden i morgen når jeg er våken. Og edru )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå