Gå til innhold

HVOR BLIR DET AV EL???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg skriver mye om dette her nå...men er så ufattelig frustrerende...er i dag på dag 19 og EL er fortsatt ikke kommet.

jeg vet jeg kan ikke ha gått glipp av den da jeg har testet to ganger daglig siden dag 8.

og alle blodprøver og undersøkelse var helt perfekte...er det ikke progesteron som man tar 21 syklusdag som viser at man har hatt EL? den var i hvertfall helt floott fikk jeg høre...den var 27 og FSH var 4 tredje syklusdag.

så jeg forstår ingenting jeg...i går og i natt kunne det kanskje kjennes ut som jeg hadde noen stikninger i underlivet og utfloden var litt tykkere..så da tenkte jeg den måtte komme i dag...men nei...og i dag kjenner jeg ingenting...

noen andre som har fått EL kjempesent??

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd angelica, ville bare si lykke til..

Du har ikke vurdert å forsøke å finne EL sammen med Gyn da?

Trøsteklem til deg fra

Skrevet

Neeei... så dumt og så rart :-) Men noen sier at man kan hoppe over eggeløsninger noen mnd.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg ringt en gyn å bestilt "haste" time for å se på størrelsen på eggene dine om ett er snart modent, eller om du kan ha gått glipp av el (noe jeg ikke tror). Har du mulighet til å komme deg til Oslo?

Dr. Trolle på Majorstueklinikken er helt fantastisk på dette området, han kan virkelig anbefales :-)

Lykke lykke til!

Skrevet

Har tenkt på å snakke med gyn neste syklus hvis jeg ikke finner EL nå og spørre om ELsprøyte. hvordan gjør man denne prosessen egentlig?

bare ringer jeg til en privat gyn og forteller situasjonen og får en time en spesiell syklusdag og deretter får en resept på en sprøyte jeg skal sette en spesiell dag?og så kommer eggløsning to dager senere?

klem

Skrevet

Hei du.

Jeg har opplevd det samme som deg!

Sjekket 3 ganger daglig (hadde til alt overmål allerede reist til Køben da jeg var så sikker på når EL skulle komme.....) men måtte vente nesten 2 UKER etter forventet EL dag!!!!!!!! Mine sykluser hadde vært super-regelmessige frem til da.... Siden dette var for 2 år siden var det ikke lov till å ta UL av lesbiske i København heller for å sjekke foliklene, derfor var det bare å vente....

Det psykiske med å gå og vente kan utsette det hele lenge!

Ta deg en tur til gyn, kanskje er egget stort nok, men vil ikke slippe.

I så fall får du en liten sprøyte og vips er du klar ;o)

Lykke til!!!!!!!!

P.S. Den gangen jeg ventet 2 uker over tida var også den gangen jeg ble gravid, og resultatet ligger nå og sover i rommet ved siden av meg :D

Skrevet

Uff.... Dumme EL!!!!

Har opplevd det samme. Hadde regelmessige sykluser på 28-29 dager, men etter to tre prøveperioder var syklusen oppe i 38 dager. EL kom altså ti dager over tiden!

Leste litt om dette på pernille sidene (.com tror jeg det var. Pernille.com) og der sto det noe om at det kan være et hormon man utskiller når man er stresset/nervøs som kan gjøre at EL forsinkes. Vi valgte å ta en pause for og stabilisere "hrmonene" litt, men man trenger ikke gjøre det da. Man kan fint bli gravid selv om man har sen EL.

Det er helt utroooolig kjipt da, og vente sånn, og man blir definitivt IKKE avslappet og avbalansert.

Krysser fingrene for deg. Det går bra til sist skal du se. Gode ting skjer for snille jenter:)

Lykke til!

Skrevet

Hei Angelica.

Hvordan går det?

For å ta eggløsning sprøyte må egget være klart.

Derfor ser gyn om det er noen egg som er klare, han sier da når du skal ta sprøyten - jeg fikk feks beskjed om å ta den kvelden etter (tirsdagen), men først måtte jeg snakke med Stork å bestille time, sprøyten skulle nemmelig taes aksakt 36 timer før. Jeg fikk time ved 9 tiden på torsdag, og satte da sprøyten på meg selv (grudde meg skikkelig, men det gikk overaskende bra!) akkurat 36 timer før.

Jeg en god del bivirkninger av sprøyten - gravidesymtomer ganger 100!

Kjempe vondt i puppene, en sinnsykt luktesans og kvalme og tretthet - dette gikk bort etter en ukes tid. Jeg ble ikke gravid på de forsøket.

Jeg vet at det er stoooor forskjell på utstyret til legene, noen har utgammelt ul, og andre nye - Du må spørre før du ringer å bestille time om de kan se eggene og om de er modene - På Bekkestua klarte de ikke se at jeg var gravid en gang i 5-6 uke - noe en annen klarte utmerket 2 dager etter, til og med at det var to! (men jeg hadde jo en sa) Hvilket området av landet bor du?

Lykke lykke til - håper jo du ikke trenger denne infoen, og at du befinner deg i Danmark :-)

Skrevet

Hei:)

Tusen tusen takk for svar og lykkeønskninger og støtte fra dere alle:)

Er så utrolig godt å ha denne siden og dere å få hjelp og støtte fra:)

Ble litt beroliget nå når jeg ser at det er andre som også har opplevd det samme…da er det kanskje fortsatt håp for meg også…selv om jeg føler at den ALDRI kommer til å komme….så skal jeg i hvertfall fortsette å teste:) selv om det tærer på kroppen å få neg resultat gang på gang. Hadde ikke mye lyst å gå på jobb i dag tidlig…men fikk nå dratt meg opp…men nå er det i hvertfall helg:)

Er på dag 21 i dag. Argg…

Men ser kanskje et lite lys i tunellen siden…dere, callmebecka og regnbuemor til 2 har fått den sent også. Men det som er så rart er at jeg har i går kveld og litt i dag følt stikninger (at det har skjedd noe) i underlivet …men testene er fortsatt neg…hm…

Det er som dere sier…typisk at noe sånt skjer når man virkelig vil noe…men blir litt tragisk - komisk midt oppi det hele også….jeg har en venninne som skal være med meg så både jeg og henne og hele hennes arb plass er jo helt opphengt i dette..siden hun må ordne seg fri den dagen vi skal dra så må hun finne noen som kan jobbe for henne i tilfelle, hver dag…så alle følger med…”hvordan går det med hun venninnen din som skal til Danmark” er spørsmålet hun får hver dag. Og jeg og min jobb…jeg var bekymret for at den skulle havne torsdag forrige uke for det var den eneste dagen som egentlig passet litt dårlig å dra fra jobben,…og nå sitter jeg her over en uke etter og har fortsatt ikke fått den…hehe

Jeg befinner meg dessverre ikke i Danmark Tjorven, …men tusen takk for nyttige tips og opplysninger…jeg bor i Sarpsborg.

Et par spørsmål,

hvilken syklusdag har du/ dere vært til gyn for å se om eggene er modne og fått eggløsningsprøyte? Er det en standard syklusdag for alle? Eller må jeg dit flere ganger i samme syklus?

God helt til dere fra meg:)

klem:)

Skrevet

Dra til gynekologen med en gang, ta ultralyd, sett eggløsningssprøyte og reis nedover! Jeg vet ikke om du kan få time så raskt i Sarpsborg, men det er jo ikke så langt for deg å dra inn til Oslo: dr.Trolle på Majorstua eller kanskje de private legesentrene på byporten eller på oslo city?

Vet selv hvor stressende det er å tisse på den j**** el-testen og stadig få negativt resultat.

lykke til! :)

Skrevet

Når jeg har brukt gyn for å avgjøre når EL skal finne sted har jeg blitt scanna på dag 12. Men siden du har gått så lenge uten resultat er det ingenting å vente på - pell deg til første og beste gyn og få sjekka om det er noe egg på tur!

Hvis du mislykkes denne syklusen bestiller du bare time hos gyn på en dag dere blir enige om så fort du får mensen igjen. Det virker jo som om kroppen din lar seg stresse opp voldsomt av all ventingen, så jeg tror det vil være en mye bedre løsning å bruke scanning i stedet for å tisse på pinner =)

Skrevet

Hei.

Du har missforstått meg..

Grunnen for at jeg spurte om hvor du bor er som de andre har svart deg her. Du må få komme deg til Dr. Trolle i Oslo. Og siden du bor i Sarpsborg er det ikke langt inn.

Jeg var hos han dag 11 - jeg har litt kortere sykluser av og til har vi oppdaget. Hadde jeg feks beg å teste dag 11 er det ikke sikkert jeg hadde fått med meg el.

Vi har telefontid fra 09.00 til 15.30

(Dr. Trolle har telefontid 12.40-13)

Telefon 22 69 55 10

Faks 22 56 40 20

Lykke lykke til :-)

Skrevet

Hei!

kanksje litt rotete skrevet av meg , men jeg skjønte du mente det tjorven...at du håpet jeg var i danmark for inseminasjon og at du lurte på hvor i landet jeg befant meg med tanke på dr trolle:)

men jeg tenker at om den ikke kommer denne syklusen venter jeg med å dra til gyn til neste syklus i tilfelle det er bare "tull" med denne syklusen så bruker jeg ganske mye penger til ingen nytte..og også med tanke på at det er helg....for det er vel ingen gyn åpen i helgene?

men hos han dr trolle...er det bare å ringe å forklare situasjonen og så får jeg time en syklusdag? og så ser han modenheten hos eggene mine og så får jeg resept på eggløsningssprøyte? jeg trenger vel ikke å måtte komme dit for vanlig kontroll først?

Jeg har forresten lest bloggen din tjorven...en flott logg...er så spennende å følge med på:) Må si at jeg synes du er flink til å skrive...dette blir en flott "dagbok" for deg og det lille framtidige nurket ditt når det kommer neste forsøk:)

Klem:)

Skrevet

Forrige måned: EL på dag 25

Denne måneden: EL på dag 20

Ble gravid forrige måned, men det ble kortvarig. Denne måneden sa de at EL var perfekt - så det er ikke noe problem med sein EL :o)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk Deneb:)

er på dag 23 i dag så får håpe den dukker opp snart:)

er bare så bekymret for at jeg er en av de uheldige som har vanskeligheter for å påvise LH stigningen i urinen....men får smøre meg med tålmodighet...siden det er flere av dere her inne som har opplevd det samme med sen eggløsning...så kan det jo skje meg også.

hvor lange sykluser har du pleid å ha da Deneb? evt de mnd du ikke har testet for EL eller hvor EL har vært tidligere?

klem

Skrevet

Mine sykluser har variert fra 32 til 45 dager, til tross for at jeg før EL-testing og graviditetsønske lå jevnt på 28 dager.

Hos meg påvises ikke EL med den testen som heter Quick-ett-eller-annet, men CB digital fungerer fint. Jeg valgte for to mnd siden å kjøpe en fertilitetsmonitor - og det angrer jeg ikke et sekund på. Den fungerer kjempefint! :o)

Det jeg liker best med den er at den har tre trinn. Første trinn er ingen LH-stigning, andre er starten på LH-stigningen og det tredje er da EL. Hos meg kommer jeg opp på trinn to mellom dag 12-15 og da er ikke resten av ventetiden så grusom lengre - for da vet jeg jo at den kommer :o)

Monitoren kostet ett sted mellom 1100,- og 1300,-.

Hvis ikke det er aktuelt så er en tur til Dr. Trolle på Majorstuaklinikken virkelig å anbefale (hvis du bor i nærheten av Oslo da). Han er utrolig dyktig! Han måler egget på ultralyd og er det stort nok kan du få en sprøyte som setter EL igang.

Han koster 1200,-

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...