Gå til innhold

efedrin hostemikstur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med efedrin mikstur for hoste ? Jenta vår hostet en del i det siste, og fikk det ordinert fra lege. 1 mg /ml, med solbærsmak, om det har noe å si. Hun veier over 8 kg og får 3 ml inntil x 4. Jeg finner ingenting om mikstur til spebarn på felleskatalogen, og vi har heller ikke fått noe pakningsvedlegg å lese. Hun er ganske så utilpass de to siste dagene, gråter mye uten grunn, og smiler og ler om hverandre. Det er som å ha en liten Dr Jeckyl og Mr Hyde hjemmet :((( husker ikke om det skrives sånn ).

Hun har ikke fått mye av miksturen, det er for det meste om natten hun trenger den, og mens hun sover på dagen blir hun vekket av hosteanfall av og til. Lurer på hva slags bivirkninger kan dette ha, kan hun ha vondt i mage eller noe annet, siden hun er sånn i det siste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ..:(?

Skrevet

Hei.. Synes det var rart att det ikke følgte med pakningsvedlegg i eska.. Største min fikk den miksturen,men husker ikke hvordan hon var(7år siden) Men det går vel ann å ta seg enn tur på apoteket og snakke med dem... For de har vel kanskje litt peiling.....?

Skrevet

Sønnen min måtte få efedrin for et år siden, da var han 1 1/2 år. Han reagerte ikke veldig, men legen advarte oss og sa at han kunne bli litt "hyper", det er jo halvveis på lista over dopingmidlier, har jeg forstått... Så det er ikke rart om hun reagerer.

(Efedrin brukes også mot astma, og jeg har hørt at enkelte forsikringsselskaper ser rødt om du forteller at hun har fått det, de kan plutselig påstå at barnet kan ha astma, så jeg ville kanskje vært litt forsiktig med å fortelle opplyse om det...)

God bedring!

Skrevet

Hei, og takk for begge svar !

Vi har faktisk bare fått flasken med mikstur, uten embalasjen en gang. Har ikke tenkt på det før nå, men det pleier hvert fall følge med et pakningsvedlegg klistret til flasken, hvis den er uten kartong. Merkelig.

Jeg har selv erfaring med efedrin i injeksjonform, brukt mot akutte blodtrykksfall, men om hostemikstur har jeg ingen peiling :( greit å vite dette med doping o.l., jeg tror vi skal slutte med miksturen og se om det blir forandringer. Hun hoster ikke SÅ fælt.

Og takk for tipset om forsikringsselskaper :)

God natt !

Skrevet

Glemte forresten å skrive at vi fikk reit 3 på dette, og dette reagerte jeg på. Flasken er på 250 ml, så hvorfor i all verden skrev han lege ut så mye ? Til en baby ? Rare ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...