Gå til innhold

Jeg eier bolig sammen med barnefar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe som er helt i orden både for Nav og husbanken. Jeg bor i boligen alene. Men så har jeg sittet og tenkt. Jeg betaler 5000 kr mer enn han i mnd på lånet. Burde vi ikke betalt like mye? Når vi selger deler vi jo 50-50. Grunnen til at vi eier sammen er fordi jeg ikke har råd til å kjøpe han ut da det er en litt dyr bolig som har hatt veldig høy verdistigning.Og fordi han synes det var helt greit at jeg bare ble boende. Han betaler heller ikke barnebidrag etter avtale mellom oss siden jeg får bo i boligen. Er han snill eller blir jeg egentlig litt lurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en noe merkelig deal i utgangspunktet da..!

Men sånn jeg ser det, er det en selvfølge at du skal betale mer den tiden du bor der, og han ikke! Hvis ikke må jo han betale for to bosteder samtidig, der han bor nå og der han bodde før. Og det blir ikke riktig det heller, om du er med? Men så,ja blir det litt feigt for deg igjen når dere selger og skal dele 50-50!

Her er vel ingen "snille" eller "dumme", men ville aldri valgt en slik løsning selv. Hvorfor selger du ikke med en gang, så slipper dere det styret.

Skrevet

Jeg er på en måte i samme situasjon, men han skal kjøpe ut meg og flytte tilbake når jeg får min nye leilighet.

Frem til det så betaler vi 50% hver av huslånet, men siden han ikke bor der så må jeg dekke driftutgifter og betale han 50% av markedets utleieverdi....... Si at boligen kunne vært leid ut for eks 8000/mnd, så skal jeg betale han 4000.,,,

ble lit rotete dette, men håper du skjønner!.... har sjekket med adv. og jussen var egentlig grei her;)

Skrevet

Hvorfor skal han betale like mye som deg dersom du bor der og han ikke kan bruke boligen ??

Han har som det står over her krav på husleie ( halv markedsleie) av deg, dette løser dere ved den avtalen dere har i dag. Du er egentlig kjempeheldig siden han ikke krever at dere skal selge boligen straks slik at han får ut sin del av egenkapitalen- sett pris på det !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...