Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 har avstått helt fra alkohol siden vi begynte å prøve. (har drukket 2 drinker rett etter vi begynte å prøve da) synes det er litt fælt å skylde på all jobbingen at det er derfor jeg ikke gidder gå ut. mange veninner synes jeg er ganske kjip hehe.. lurte bare på om mange hadde det slik? vil liksom ikke utsette kroppen for for mye fyllevas hvis det skulle kunne gå kjappt at jeg blir gravid. røyker jo litt så synes det er nok, skal jo slutte men har ikke helt motivasjonen enda. klem
Venter09<3med ny spire Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 hei.. har selv sluttet å drikke da jeg har lyst på en liten en nå... kjørte i hele julen og svigefamilien lurte på om det var noe på gang.. hehe. ikke greit dette.. håper ikke det går lang tid på oss da..
Clemencia Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har drukket èn gang siden jeg begynte prøvingen. Da tok jeg meg noen øl sammen med noen venninner, og d angrer jeg egentlig på.. Synes ikke d på noen måte er et "offer", d er tross alt snakk om en evt. unge, min unge, så jeg vil egentlig risikere minst mulig. Mine venner også synes jeg er litt "kjip", som du sier.. Men d er ikke så viktig! Jeg har ikke tid til festing og lignende på samme måte etter et barn kommer til verden, så d er like greitt å kutte d ut nå :-) Også har jeg jo hørt at sjansen er større om jeg unngår alkohol da.
LabbogLine Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Hei! jeg har samme holdning som deg. har vel tatt 3 øl etter vi begynte å prøve, men det var vel et par uker etter operasjonen så da hadde vi jo ikke begynt å prøve igjen.. nå har jeg nettopp hatt mensen, og kommer ikke til å prøve igjen før til helgen, så jeg kommer nok til å kose meg med en øl på fredagskvelden (treffer ikke samboeren min før på lørdag) Jeg tenker sånn at mellom mens og prøvinga kan jeg ta meg et glass hvis jeg har behov for det, men etter første kosestund etter mensen er jeg totalt avholdende.... Syns også det er kjipt, men jeg syns det er verdt det den dagen jeg eventuelt tester positivt igjen, vil jo gi spiren de aller beste oppvekstvilkår:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2008 venterogventer: ja folk begynner nok å lure hehe.. venner maser og maser om jeg blir med på fest osv men ærlig talt så har jeg ikke lyst.. tenker bare på at hvis det skal ha klaffet, så klarer ikke kose meg.. nei håper det klaffer ganske kjappt;)hadde vært kjempekos!!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 jeppjepp! man må jo selvfølgelig få lov å kose seg litt synes jeg;) men store festerosv frister meg ikke.. man får i seg så mye røyk da om de røyker inne osv og det ender somregel opp med ei ekte fyllekule hehe.. like greit å bare kose seg litt med ei øl i ny og ne;) så er det små mengder i hvertfall.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 har samme meining jeg.. alle vennene våre tror jeg er gravid da, for nå i helgen var det storfest på den lokale puben i bygda. og jeg drakk brus å kjørte bil, så alle var sikker på at jeg var gravid da! tørr ikkje å drikke i tilfelle jeg har en liten inni meg liksom:) kjedli når alle tror du er gravid og ikkje aner at det er det jeg allerhelst vil vere! alle tror det er bare å ha sex så blir du graivd liksom:S
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2008 vi får krysse fingrene på at vi blir fortere gravide uten alkohol;)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2008 jepp, helt enig! det er ikke alltid gjort på en, to tre..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 nope, er nokk ikkje de! menmen, de klaffer vell engang alle vennene mine me syns jeg har blitt litt kjip som dere sier ja! menmen, er ikke så "sugen" på å drikke heller lengre! har liksom ikke så lyst. men hvordan er det me deres samboere, fester de mye?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2008 min samboer er sjeldent ute;)
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 okei:) heldig du da! synest min er altfor mye ute, nå er det 3 helgen på rad han skal ut:S syns det er litt kjedlig! med dere andre da?
♥lurelure♥ Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Jeg drikker ikke nå, vi skal prøve på en til. Da jeg uansett ammer nå så er det vanskelig å kombinere drikking og dette. Men det er ok å ta et glass etter mensen og før eggløsing. Etter eggløsning vil jeg absolutt avstå. Har ikke fått igjen mensen etter fødsel enda så det er ikke så lurt av meg å drikke i det hele tatt. Jeg har nå også sagt til gud og hvermann at vi skal prøve på nr to så det er ikke noe problem å skjule det for meg da:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2008 kjedelig da:( har ikke noe i mot at min samboer går ut men vil jo ikke det skal være kjempeofte..
babygullz <3 vilde Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 i begunnelsen holdt jeg meg hjemme med micropoppen og brusen min, men så begynte ting å ta tid, så jeg var ute å festet og hadde d kult=) D viste seg at d var d som skulle til her i gården da;)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Jeg bor i Spania, og her er det svaert vanlig aa drikke litt vin til maten. Jeg gjoer det, og har ingen daarlig samvittighet! Jeg er ikke gravid, jeg fikk TR naa den 28 januar. Men har tatt flere tester tidligere, og alle var negative. Da skjoenner jeg ikke det med aa faa daarlig samvittighet :-) Om du skulle vaert gravid, saa vil det ta flere uker foer fosteret faar forbindelse med blodomloepet ditt! Jeg tror det finner sted naar fosteret er 6 uker gammelt. Saa slik skapte Gud oss, at et foster er beskyttet og vil ikke faa skader av hva vi evt. skulle drikke tidlig i svangerskapet, siden det er mange som ikke vet de er gravide saa tidlig :-) Ganske saa fantastisk! Noe annet er det jo om du er flere dager over forventet mens og ikke har testa deg! Men, gjoer det som foeles rett for deg, om det saa er aa vaere helt avholdene :-)
LabbogLine Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 ja, jeg også gikk rundt og trodde at fosteret ikke får forbindelse med morens blod før det er 6 uker gammelt. men etter å ha lest litt mer om emnet, så skjer det tidligere enn jeg trodde. hvis man ser under fra uke til uke i det gule feltet til venstre, så står det at denne forbindelsen skjer i mors uke 4 og fosterets uke 2... Så jeg er forsiktig både med alhohol og enkelte legemidler i perioden fra el til jeg har fått mensen OG testet negativt:) men dette må være opp til hver enkelt da:)
monca*84*j12 Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Det er godt å høre at det er fler som ikke har lyst å drikke under prøvingen... var på fest hos nabon i helgen og sartet på første cideren, den smakte ikke godt! så prøvde jeg med en drink som jeg vanligvis liker godt, men var bare vondt! er nok det at man har i bakhodet at, tenk om det alt har skjedd... (første prøvings denne mnd) da velger jeg heller være kjip!
AO3 Skrevet 31. januar 2008 #19 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har liksom vært ferdig med festing en stund, og drikker generelt lite. Men ja, jeg tar meg et glass rødvin innimellom, det må jeg bare innrømme, og jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for det, heller. Å unngå alkohol etter eggløsning og før tr er fint for dem som har kontroll på syklusen sin - men for oss med uregelmessig syklus er det jammen ikke så lett. Så lite som jeg drikker i det store og det hele, ser jeg ikke på et glass rødvin *før* jeg evt finner ut at jeg er gravid som et stort problem. Jeg er jo ikke på noen måte på flatfylla! Man aner jo ikke hvor lang tid Prosjekt: Gravid tar, og jeg kan ikke la hele livet mitt stå på vent i (kanskje) årevis. Min legesamboer sier at så lenge jeg tester før jeg tar meg litt rødvin, er det greit. Så da gjør jeg det. Men som et lite apropos, må jeg si jeg synes det er synd at det legges opp til at folk "skal" drikke, at man liksom må unnskylde seg hvis man ikke gjør det. Jeg var på bursdagsfesten til en venninne av meg for en god stund siden, dette var før jeg ble prøver. Jeg skulle kjøre en time hjem igjen, så jeg var selvfølgelig edru! Jeg hadde virkelig problemer med å overbevise vennene mine om at jeg ikke var gravid... Jeg endte opp med å si at de ville vel tidsnok se det hvis jeg løy til dem, sannheten ville komme for en dag. Man skal ikke være nødt til å forsvare seg hvis man ikke drikker, synes jeg...
Madamina Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har hatt 2-3 enheter frem til og med EL-dag, men så har det vært stopp mellom EL frem til TR. Deretter en del hverdagsdrikking mellom TR og ny EL. Alkoholen er i all væske i kroppen og kan påvirke egget før det fester seg også. Man vet aldri. Håper du klarer å slutte med røyken med en gang du tester positivt. Delte barselrom med ei dame som røkte 4 ganger om natta mellom ammingene. Hosta og harka og hadde født 5 premature barn, deriblant et dødfødt. Så blind kan man bli. Har røkt selv i 10 år og slutta for 7 år siden. Følte meg mye eldre fysisk som røykende 18 åring enn som den slappe 31-åringen jeg er nå. Røyk er bare utrolig utrolig dumt og destruktivt. Like ille som å spise seg til 40 kilo overvekt. Trist hvordan hodet vårt virker av og til. Vi mennesker og våre laster. Ikke bli sint. Jeg bare måtte formane litt siden du nevnte det (men jo ikke ba om noen tilbakemelding på akkurat det). Bla bla bla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå