Ei rosa og en blå:) Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Sover babyen på eget rom eller på deres rom? Og hvor gamle er de når de ble lagt på eget rom? Hilsen en som har lagt sin 3 mnd baby på eget rom i natt og har litt dårlig samtittighet.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Her sover hun på vårt rom,tenker å ha henne der til hun blir 1...Nå er hun 3mnd.
Mammapudding Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Leah sover i vår seng, og der skal hun sove så lenge hun får mat om natta:) Hun har kuttet ned til mellom 1 og 2 nattmåltider nå, så håper det går seg til av seg selv etterhvert som hun begynner å spise mer fast føde:) Hun er snart 6 mnd:) Hvorfor har du lagt baby på eget rom? Om det er for at du og babyen skal sove bedre så har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet:) Å da mener jeg ikke at du skal ha dårlig samvittighet om du har andre grunner, hehe..var bare det jeg kom på i farta som kunne være grunnen da:)
Ei rosa og en blå:) Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2008 Grunnen er fordi jeg klarer å vekke han og han vekker meg blir liksom bare surr.Han ligger vegg i vegg så hører han jo. Håper det er en bedre løsning så begge to kan sove uforstyrret:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Min er 5,5 måneder og ligger i sprinkelsengen sin ved siden av meg. Der skal hun ligge til anbefalte 1 år. Men man gjør jo som man vil. Nå er jeg veldig var på det der med krybbedød, har drømt mye om det og følte konstant nervositet at noe skulle skje henne i hvertfall frem til hun var 4 måneder. Og noen sier jo det at bebien signaliserer til moren når noe er galt. Blir vel en følelse man får kansje? Og de signalene når ikke frem gjennom en babycall. Kall meg hysterisk 1e gangs, men men så er det greit å ha henne så nære når jeg fortsatt ammer om natten, slippe å fly gjennom leiligheten når det er matdags. Sånn føler jeg det, hva dere gjør er jo opp til dere.
-ak- Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 her i huset er hun også lagt på eget rom og det går supert. hun er 3 mnd. er bedre for både oss og henne. jeg og mannen har det mye bedre nå også. og nå har hun begynt og sove i et strekk til klokken 8-9 på morgenen og da blir det heller ikke noe problem
Mammapudding Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Har lest at mange her inne har gode erfaringer med at både mor og baby sover bedre etter at baby er flyttet på eget rom, så du skal ikke se bort fra at det blir å hjelpe for dere også Leahs rom er på andre siden av leiligheten, så jeg vil vente til hun er større før hun flytter dit, orker ikke å stå opp av senga når hun skal ha mat;-)
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Enig med 2 over her, er vel kanskje litt "hysterisk 1e gangs" jeg også, veldig redd for krybbedød osv.. Gutten min er nå 10 mnd og skal få ligge med oss til han blir 1 år, da skal han inn på sitt eget rom.. Men jeg mener dere må gjøre det som føles rett for dere.. Skal ærlig innrømme at jeg har ikke hatt noe fantastisk søvn siden han begynte å makke seg i søvne rundt 4 mnds alder, men bestemte meg likevel for å ha han inne hos meg i sprinkelsengen vedsiden av.. Gjør uansett det som du føler er rett! Om du har dårlig samvittighet er det kanskje ikke rett for deg helt enda? Uansett vil jeg ønske deg lykke til! Håper du får netter med bedre søvn nå da iallefall:)
camillah 2 små Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Tulla vår ligger i egen seng, på samme rom som mammaen og pappaen. Vi planlegger å flytte henne på eget rom når hun er rundt 6-7 mndr., vi må bare få pusset opp rommet først!
*smula* Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Vi hadde tenkt til å ha lillegutt på vårt rom (han sover i egen seng) en god stund til. Men i det siste har han våknet når vi legger oss, våkner hvis vi skal på do o.l. i tillegg til at han våkner når han er sulten. Så det ble bråbestemt i helgen at han skulle flyttes på eget rom. Han er 5,5 mnd. Vi hadde tenkt til å pusse opp det rommet, men det får vente. Det har gått veldig bra. Det står en vanlig seng på det rommet også, så de få gangene han ikke har roet seg med en gang etter mat på natten, har jeg ligget inne hos han. Jeg skjønner veldig godt dere som ikke vil flytte babyene på eget rom så tidlig, spesielt hvis rommene ikke ligger vegg-i-vegg.
tonemelone Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Eget rom... vegg i vegg med oss, med babycall på hele natta. :-) Han ble flyttet inn etter 2 uker, men den første halvannen måneden sov jeg inne på rommet hans, i gjestesenga som står der. Men etter det har det fungert ypperlig med eget rom. Når vi har vært på tur, og hatt ham på samme rom som oss, vekker vi hverandre, og det blir lite søvn om natta...
petite fleur Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Har ikke lest en plass at det er anbefalt å ha babyen på samme rom til de er 1 år....har lest et sted at de bør over på sitt eget rom når de er 4 mndr, men det står jo forskjellige ting overalt. Jeg ble anbefalt å legge gutten min på eget rom da han var 12 dager gammel (av helsesøster), og det har fungert utmerket for oss alle. Hadde jeg trodd at en unge klarer å signalisere "nå slutter jeg å puste/ hjertet mitt slutter å slå", hadde jeg ikke sovet i det hele tatt, men sittet og sett på nurket mitt natta igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå