lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hvis dere visste om et barn som ikke hadde helt oppegående foreldre? Paraplytralle uten skygge med bare rett rygg fra ca ett-årsalder hele året?Med en tynn dress med bare bukse og strømpebukse,body og genser under.Trillet i den hver dag på vei hjem fra dagmamma med snøen,vinden og regn piskende i ansiktet..bare et lite teppe over seg,ingen pose.. Selv om de har ei god sportsvogn med skygge..Alltid forskjøla.. Spiser dårlig,får ei bolle eller skive i handa som barnet springer rundt med.2,3 år og 10,5 kg. Skitten i huden,skitne klær flere dager etter hverandre.. Faren løfter barnet opp fra gulvet etter hodet ( holder hendene sine under kinna og løfter barnet opp..for gøy liksom.. ) Får sitte å "spille " voldelige playstation-spill sammen med faren. Barnet ser nesten bare foreldrene og di i barnehagen ( går i barnehage nå) Foreldrene lyver så de faktisk tror det selv,lystløgnere. Faren røyker hasj hver dag. Hva hadde dere gjort i en situasjon hvor dere visste dette,og dere vet at foreldrene ikke vil høre på gode råd fra venner,familie og bekjente? Trenger gode råd nå..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 tja da finnes det vel bare et godt råd og det er bekymringsmelding til bv.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 tatt en tlf til barnevernet
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 vist det er så ille, er det jo mulig å sende en bekymringsmelding til barnevernet. kan gjøres anonymt.
wirre;o) Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 ring barnevernet. sannsynligvis er barnehagen inne i det alt, men uansett ring barnevernet. I MORGEN TIDLIG. Det er ett lite uskyldig barn! Sint blir jeg. SINT!!!
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Har hørt at det er bare offentlige steder som barnehagen,helsesøster,lege og slikt som kan gjøre dette anonymt. Vil ikke de skal vite at det er meg som melder de liksom..
Frk&vesla Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 veit en av en sånn familie. så er jo rett & slett ikke noe annet å gjøre enn å kontakte barnevrnet! stakkars unge:(
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Tja, vanskelig å si, men hvis jeg hadde opplevd noe lignende i mitt yrke, så har faktisk jeg plikt til å ta en bekymringstelefon. Det har vel egentlig ped.leder i barnehagen også. Snakke med leder i barnehagen først, kanskje?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Herrliland for et innblandende kvinnemenneske du er ! Er du fra kommunen? "skitten i huden, røyker hasj "og bla bla bla. Er vel heller at mora i huset er så deilig at mannen din har vørt i buksene hennes tenker jeg, å så skal du hevne deg på dette viset? SKJEEEEERPINGS !!!!!!
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. januar 2008 Går det an å tipse barnehagen og så tar de fatt i det? Foreldrene snakker ofte godt for seg,men er lett å avsløre de hvis en ser hvordan de bor..Matrester,klær,leker,filmer,vi-menn blad ligger å flyter over hele gulvet,så ungen har ikke skikkelig plass til å leke.Faren vil ikke flytte playstation så ungen kan få leke... Trehjul-sykkelen som de ønsket seg til ham til 2-årsdagen står i kjelleren,og blir heller sjelden brukt for foreldrene gidder ikke ta den opp..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Unnskyld meg, men du virker SYK!!!!! Hva har du med at trehjulsykkelen ikke blir brukt? Ja dette trenger barne vernet høre om... Vi menn blad? Er det farlig nå? Du bør tenke deg om to ganger før du slenger med leppa frøken!!!!! Virker som du er ute etter å skade denne familien, måtte du aldri lykkes! AMEN
Sånn kan det gå Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Det er faktisk motsatt. Offentlige "steder" har ikke lov til å sende anonyme bekymringsmeldinger til barnevernet, men det kan private gjøre.
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. januar 2008 ikke gidd å svar når du har slike useriøse svar.Et barn bør få lov til å leke med leker,ikke vi-menn blader, og matrester..er jo ikke så sunt å vokse opp med en far som ruser seg heller vel...som prioriterer seg selv foran barnet alltid.Som ikke vasker barnet og tar på det rene klær?? Hvis du ikke ser det så må du tenke deg litt om tror jeg.. Ikke gidd å svar,er ikke interesert i dine tåpelige svar...
pøber´n & je Skrevet 30. januar 2008 #16 Skrevet 30. januar 2008 Du ringer eller skriver et brev til BV. Du kan velge om du vil være anonym eller ei. Lykke til.
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 30. januar 2008 har blitt fortalt at hvis en privatperson melder noen til barnevernet,så vil de ikke undersøke saken hvis personen vil være anonym.Stemmer ikke dette?kan jeg ringe å få de til å undersøke saken uten å si at det var meg de fikk en bekymret melding fra?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #18 Skrevet 30. januar 2008 Truffet, nei! Men jeg har vi menn blad, playboy og krigsblader. Jeg drikker øl og vin hver dag, har playstasion i stua og hasjplante på badet. Og er jeg en god mor? JA! En fantastisk mor også! Mine 3 sønner har førsteklasses omsorg, de som sier noe annt vil som regel ha kølla til mannen!!!!!
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 30. januar 2008 ha,ha,ha =)=)=) Du er jo hysterisk morsom!
Tamline Skrevet 30. januar 2008 #20 Skrevet 30. januar 2008 Unnskyld meg Synnøve Berg Simensen Hardang.....har du lest hele innlegget? Du virker jo helt på bærtur....
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 30. januar 2008 Noen som kjenner til barnevernet og vet hvordan de jobber?Hva de f.eks ville ha gjort i denne situasjonen? Alle jeg kjenner som også kjenner de det er snakk om,er oppgitte over situasjonen,og vi vet ikke hva vi skal gjøre da de ikke vil høre på andre folk. Vil barnevernet gå inn å gi råd og veiledning?Blir hasj regnet som et alvorlig rus-problem?Vil de jo ikke noe vondt,men det er for j.vlig å se på barnet..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #23 Skrevet 30. januar 2008 Spør pila på krangle så får du sikkert et mere seriøst svar enn det frk bang hansen kan tilby:)
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #24 Skrevet 30. januar 2008 Bekymringsmelding til BV, trolig vil de ikke frata dem barnet, men gi nøye oppfølging og veiledning. Noe som er bra for både foreldrene og barnet. TØRR å bry deg.
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #25 Skrevet 30. januar 2008 Ja,nå må jeg ta meg sammen og finne fram litt mot..Er jaggu meg ikke lett dette her.. Vil aldri tilgi meg selv hvis jeg ser at barnet får alvorlige problemer som konsekvens av foreldrenes oppdragelse og oppførsel. Men huff som jeg gruer meg! Er i samme familie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå