Gå til innhold

Eg undres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...på litt forskjellig jeg!!

- Hvor gamle er de når de kan sitte? Av seg selv og med hjelp? I stol eks!!

- Hvordan få 4 1/2 mnd gammel jente til å drikke vann?

- Er det uvanlig at ho sover fra 22 til 08 uten å våkne?

- Ho sovner "nesten" av seg selv på kvelden...2-3 vuggebevegelser på vugga, så sover ho...er det dumt? Er ikke snakk om et minutt en gang!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de kan sitte er jeg usikker på, men har en høystol/tripptrappstol som det står fra 6 mnd på, Leah er snart 6 mnd, men jeg har ikke prøvd å sette henne i den enda. Sitte selv er vel rundt 10 mnd? Er sikkert store forskjeller på det fra baby til baby:)

Vet at noen blander eplejuice og vann 50/50 og så minker mengden eplejuice helt til det bare er vann og baby har gradvis vent seg til smaken av vann. Jeg har brukt sukkervann og hatt mindre og mindre sukker i, i dag drakk hun rent vann fra tanta si vannflaske:)

At hun sover fra 22-08 er vel like vanlig som uvanlig;-)

Tror ikke 2-3 vuggebevegelser ødelegger noe:)

Skrevet

- Hvor gamle er de når de kan sitte? Av seg selv og med hjelp? I stol eks!!

*Når hun setter seg opp selv fle liggende stilling på gulvet (som regel 8-10 mnd.)

- Hvordan få 4 1/2 mnd gammel jente til å drikke vann?

* Så små babyer trenger ikke vann, de trenger en høy næringstettet og bør derfor få mm eller evt. mme.

Når hun er 7-8-9 osv. mnd. han du prøve å gi vann på kopp, i flaske eller tutekopp. Gi det f.eks til middag hver dag, så venner hun seg til det i løpet av en uke eller to.

- Er det uvanlig at ho sover fra 22 til 08 uten å våkne?

Nei, noen barn våkner ofte, andre sover godt. Gutten vår sov nesten aldri men jenta vå har sovet hele natten fra start.

- Ho sovner "nesten" av seg selv på kvelden...2-3 vuggebevegelser på vugga, så sover ho...er det dumt? Er ikke snakk om et minutt en gang!!

*Nei, trenger ikke være det. Hun er såpass liten ennå så det har ikke så mye å si. Prøv av og til å se om hun sovner uten vugg eller bare ett vugg. Trappe ned på en måte. Men så lenge hun sover så fint ville jeg ikke bekymret med for det. Det er ikke så vanskelig og venne de av med det senere heller.

Om hun gråter og er urolig om du ikke vugger så bare vugg..

Et lite tips kan være å la enne ha en myk bamse eller koseklut så hun har noe kjent når hun skal gå over til seng. Dere kan jo kanskje flytte henne over i sengen når hun har sovnet (om dere har en seng til henne). La henne bli litt kjent med sengen, våkne der og av og til ligge der og prøve å sovne. Går det ikke så går det ikke, ikke fortvil, bare prøv igjen en annen dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...