Gå til innhold

Gravid og barn med femte barnesykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blei kjempe engstelig her. Leste litt på femte barnesykdo og tror det er det sønnen vår har fått. Knalle røde kinner og utslett på kroppen. Så ser jeg at det ikke er nødvendig for han å ha legetilsyn så lenge almenntilstanden ikke blir fryktelig dårlig. MEN det skal man om man er gravid står der..... Blei veldig urolig her etter å ha lest "i værste fall"-prognosene. Noen som kan komme med noen beroligende ord? Lurt å få seg en time hos legen? Står at man bør få tatt en blodprøve for å bekrefte/avkrefte om en har hatt det selv eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke for å skremme, men det var en link ang dette på dinbaby for litt siden (en ukes tid). Der kom det hvertfall frem at dette er veldig farlig for gravide....

Hmm...jeg la ut link til det her inne på 1.trimester og, kan se om jeg finner igjen.

Skrevet

Fant litt info om det her på barnimagen, men kan jo være at det ikke er riktig alt som står der. Ble veldig bekymra. Venta selvfølgelig for lenge utpå dagen før jeg ringte legen så får ikke snakke med han før i morgen.

Noen andre her som kan komme med egen erfaring på området?

Skrevet

Hei!

det er bra at du har kontaktet lege...du maa nok ta noen blodproever med 2-3 ukers mellomrom for aa se om du har utviklet antistoffer. HVis du har det maa du innlegges og behandles med antistoffer....

men du faar nok mer informasjon om dette hos legen din imorgen. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...