Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Noen som har en utsøkt god sausoppskrift å dele med meg? Den skal brukes til oksestek...
~**nuttis**~ Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Du kan bruke kraften fra steken,ha i hvitløk,rødvin og diverse krydder.kanskje en dæsj med fløte eller rømme.Jeg slumper alltid når jeg lager saus,så har ingen spesiell oppskrift.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Rødvinssaus! 4-6 pers: En løk deles i små biter, freses blanke i litt olje i gryte. Ha i en flaske rødvin, behøver ikke være av de dyreste, spør om råd på polet når du handler. Kok inn til 1/4, da er det blitt tykkere. Dette tar ca. 45 min. Ha i kraft, ca 8 dl, jeg bruker det som måtte være av stekesjyen og plusser på med buljongterning og vann. Kok inn til halvparten. Pisk inn smør, ca 100 gram. Krydre med salt, pepper og urter etter ønske. Om du bruker tørkede urter haes de i tidligere slik at de får koke med en stund. Det er forresten like godt uten urter.
Den lille blå smurfen Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Må bare gi deg oppskriften min på verdens beste saus. Bruker den til stek, grillet kjøtt om sommeren, ris, kyllingfilet+++ -5 sjalottløk evt 2 løk i terninger -1 grønn paprika i terninger -1 ss smør stekes -ha i ca 2 dl litt sterk buljong -3 dl matfløte -en potte basilikum eller f.eks persille -salt og pepper kok 10 min og kjør med stavmikser. noen ganger hakker jeg alt veldig smått og har sausen med bitene i. Kjempegodt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå