Gå til innhold

Hvordan har det 3.svangerskapet vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv synes jeg det er kjempe tøft.

Denne gangen slapp jeg den største kvalmen, men fikk det igjen ved at jeg var konstant trøtt og sliten, nesten ikke orket gjøre noe før nå de siste ukene.

Bekkenløsning siden uke 11, fullt sykemeldt siden uke 13.

Hatt masse kynnere siden uke 12, skikkelige (falske) rier, mens smerter og nedpress siden uke25. Har fått beskjed om at dette er veldig vanlig blandt 3.gangs gravide???? Vært på sykehuset 3 ganger fordi vi trodde noe var på gang.....

Synes dette svangerskapet har vært skikkelig tøft, tærer veldig på humøret og ikke minst syken.

Bare for å toppe klagelisten- halsbrannen har også meldt sin ankomst!!!

Må si jeg virkelig beundrer og ikke minst misunner de som har et veldig flott svangerskap, skal jo liksom være en flott tid i livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fysisk tyngste svangerskapet, med bekkenløsning, veldig lavt jern. Var skikkelig utslitt de 6 første måndene, men så har det blitt mye bedre etter at kroppen fikk hentet seg litt inn.

Humørmessig har det vært det "beste", har hatt svangerskaps/fødsels depresjon de to første gangene, men siden jeg har vært sykemeldt pga av bekkenet siden slutten av september,har jeg hatt mere tid til å "forebygge" negative følelser i meg, og jeg vet hvilke symptomer jeg skal være obs på. Tror også mannen har likt dette svangerskapet best, nettopp fordi jeg humørmessig har vært så stabil og relativt lykkelig.

Så både negativt og positivt. Gruer meg til fødselen, siden 3dje skal være en lurefødsel. Ønsker å avslutte på en fin måte, da jeg tviler for at jeg vil orke flere svangerskap. 3 barn er mere enn nok:) Bare noen uker igjen til menstermin, og tenkte å sette i gang med alle tulle kjerringrådene om litt over en uke, bare for å få tiden til å gå, hehe.

Lykke til jenter:)

Skrevet

Ok. Nå ble jeg litt matt. Jeg planlegger nemlig å gå gravid med nr 3 mens jeg tar meg av nr 1 og 2. Hehehe.

Vi satser på at det går bra.

Skrevet

Dette er mitt 3 svangerskap og det har absolutt vært det enkleste. Med de to føste spydde jrg i 7 og 8 mnd, med denne ikke en gang. Har vært flink å holde meg i ro og, så sålangt er bekkene ok. Noen dager verre enn andre. Men dette har virkelig vært et drømme svangerskap sålangt. Spent på om fødselen blir like flott eller like fæl som de to første. :-)

Skrevet

Slapp oppkast denne gangen - men var kvalm...

Bekkenløsning siden tidlig - uke 6-7....

Sykemeldt siden uke 20... Har masse kynnere - siden 6 mnd.

Merker at jeg ikke er 20 år denne gangen ja... :-) Men humør messig har det vært bra, fordi vi gleder oss sånn - og har ventet så lenge på denne siste :-) Men tror vi gir oss nå ja.. kroppen har nok ikke godt av mer....

Skrevet

Dette har vært det beste svangerskapet av mine tre. Ingen kvalme eller tretthet. Litt vondt i ryggen fra 3. til 7 mnd, men det gikk greit. Har vært supersprek nå på slutten :-)

Skrevet

desidert lettest dette 3. sangerskapet for meg. mye mindre kvalme, ikke den samme leie følslsen, ikke de samme vondtene.

bare nå helt på slutten at jeg kjenner på diverse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...