Gå til innhold

min lille datter er usedvanelig pen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er to år og har et sjeldent vakkert utseende. Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an. Skal jeg late som ingenting eller gjøre noe med situasjonen? F.eks kontakte et modellbyrå? Tror hun er veldig musikalsk også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er min datter også!!

men hvorfor utsette henne for det?? la henne ta den avgjørelsen når hun blir voksen nok til å skjønne hva det er hun begir seg ut på..

Skrevet

Min gutt synes jeg også er et usedvanlig nydelig barn, men hadde aldri kontaktet et modellbyrå. Hmm... Alle mødre har jo nydelige barn:)

Skrevet

Kanskje du skal prøve å gi henne en god og sunn oppvekst med varierte utfordringer og GODE verdier.

Og la henne selv bestemme hvordan hun vil "gripe det an" etterhvert som hun kommer i pubertet og blir voksen?

Hva mener du med å late som ingenting? Hun er da bare et menneske hun som alle andre?

Jeg tror kanskje jeg ville prøvd litt selvutvikling - av meg selv. Hvis jeg var deg.

Gi henne noe å spille på, syng og dans. Musikkskole etterhvert? Fine greier.

Skrevet

Men er det ikke mitt ansvar som mor å la henne utvikle sine talenter?

Hun er virkelig pen. Ikke slik som de fleste jentene i barnehagen....

Skrevet

Å være pen er ærlig talt ikke et talent. Billedpen er hun de neste 25 årene. Lærer du henne at det er hennes "talent", så har hun et problem de neste 50 årene.

Tenk litt på det jeg sier om verdier.

Skrevet

sorry men har du totalt mangel på hjerneceller??

din oppgave liksom??

blir sjokka jeg.. stakkars jenta di..

Skrevet

Skal jeg bare ignorere det?? Er vel ikke dum selvom jeg vil hennes beste? Hun kan hevde seg godt i modellfaget for å si det sånn. Har snakket med flere om dette og de er enige i at hun er veldig pen.

Hvis man begynner tidlig kan man få et godt grunnlag.

hun skal selvsagt få være lita jente i søla i barnehagen også. Jeg skal ikke ta fra henne barndommen. Vil bare hennes beste.

Skrevet

I Norge finnes ikke modellbyrå for barn. De modellbarna du ser i ukeblader er bekjente av fotografen eller barn av modeller - noen innenfor miljøet liksom. Dette av den grunn at det ikke stilles noen krav til at modellbarn ikke skal være spesielt pene, men mer spesielle. Modellbarn blir gjerne dem med knall rødt hår som ikke så mange andre har, eller med en glad personlighet. Men mulig det finnes noe i et reklamebyrå for henne. Du mener vel at ditt barn er mer billedskjønn - noe som ikke har noe med modellbransjen for barn å gjøre.

Ellers vil jeg påstå at alle barn under 3år er musikalske.

Skrevet

jeg klarer ikke å tro at dette innlegget er seriøst ment, jeg :) "gripe det an?" "late som ingenting?" "gjøre noe med situasjonen?". Ærlig talt. Du kan jo ta med jenta di til USA og melde henne på missekonkurranser der. det går jo alltid bra med slike barn!

Skrevet

Utvikle henne talent i å være pen? Er du helt rar??

En ting er å la henne få lov til å utvikle faktiske talenter, som musikalitet og kreativitet. Det å være pen er ikke et talent!! Hvis du "utvikler" at hun er pen kan du ende opp med et barn som er selvopptatt og selvgodt. Det er allerede for mye fokus på utseende i dagens samfunn. La henne vokse opp å få en god selvfølelse basert på hva hun mestrer, ikke hvordan hun ser ut!

Skrevet

He he he...må si at jeg også ler litt av dette innlegget. Kan hvertfall ikke være seriøs...he he he....

Skrevet

Er vel svært få som tar dette innlegget ditt seriøst.

Skrevet

Min datter er også usedvanlig pen/vakker og dette får jeg stadig høre av andre. Også andre mødre som mener hun er mye penere enn deres egne barn. Men vi har da ikke tenkt å gjøre noe spessielt med. Forteller henne bare at hun er søt og mammas godjente. Hun er også smart etter alderen sier de på helsestasjonen og i barnehage så vi fokuserer heller på at hun får utfolde seg der, men i form av lek. De er jo bare små barn. Og hvem vet, kanskje de ikke er like søte når de kommer i tennårene og da er det viktigere med andre verdier.

Skrevet

hei hei. jeg er ei jente på 30 år som også var usedvanlig pen som barn. jeg har også tre søsken som var mer vanlig. mine foreldre fokuserte da aldri på dette. de tok meg heller med i idretts arenaer og lot meg bli eb habil håndball spiller.

da jeg ble tenåring forandret jeg meg veldig. heller i negativ retning når det gjaldt å være pen. i dag er jeg en helt normal 30 åring med et heller ordinært utseende. tenk hvilke følelser jeg ville slitt med hvis jeg i hele min barndom hadde fått høre hvor pen jeg og pluteslig hadde blitt slutt på dette i tenårene da jeg slett ikke var noen skjønnhet lenger.

har selv en nydelig datter på 2 år og fokuserer heller på hva hun mestrer av andre ting enn hvordan hun ser ut. barn trenger masse ros for utvikle seg positivt,men å fokusere for mye på utseende blir farlig..

Skrevet

Jeg tror dette innlegget er inspirert av et som lå på 0-1 år for noen dager siden. Det er nesten identisk ordlyd. Jeg velger å tro at HI syntes det så gøy ut å provosere...;-)

Skrevet

Tilgi meg folkens... jeg er ikke en gal mamma men ble så fristet til å skrive dette da jeg leste et nesten likt innlegg ;-)

Utrolig morsomt faktisk ;-)

Skrevet

Tenk at ALLE er så heldige å ha FANTASTISKE BARN!! :D

Skrevet

Hm.alle mine 6 barn er usedvanlig flotte og pene,vakre og kjekke.

Døttrene mine er så pene at det nesten er en skam, og sønnene mine er så kjekke at andre gutter/menn blekner i forhold til dem.

Jeg skjønner bare ikke at de ikke er plukket ut av mengden enda, til å bli store stjerner uti verden!!!

Fatter ikke at ikke absolutt alle ser det som jeg ser.

Rart ;o)

Skrevet

Dette var jo morsomt...tror ikke det er et seriøst innlegg. Men kjenner i alle fall en dame som er ca 30 år nå som virkelig var utrolig vakker når hun var 1-2 år og som ble brukt som "barnemodell". Og som ikke akkurat er noen man snur seg etter nå. Men som heldigvis hadde fornuftige foreldre som oppfordret henne til en idrettskarriere og det lever hun av nå.

Så hvis det var seriøst ment, så vær så snill å ikke påvirk henne i negativ retning.

Skrevet

Sønnen min er fotogen og sjarmerende, men ganske ordinær i utseende. Men han har faktisk skikkelig draget på jentene!! Det er ikke tull. Trur kanskje han kommer til å sjarmere noen jenter opp gjennom barne og ungdomsåra. I perioder bytter han "kjærester" rett som det er, mest fordi de sier de er så forelska i han. Synes det er litt morsomt, jeg. Prøver å snakke om kjekke, sunne kvaliteter til han, men han sier sjøl han er sammen med de fordi de er fine.

Skrevet

Du vet vel at usedvanlig vakre barn skjelden beholder glansen?

De store store sjønnhetene i dag var uten unntak ikke særlig vakre som barn.

Ergo, ta det helt med ro. Jenta di kommer ikke til å bli modell.

Og med den oppdragelsen du tydeligvis gir henne, så dyrkes egoet hennes noe vanvittig, så hun ender nok opp, ensom, og temmelig allmindelig ja.

Skrevet

Fniiiis,dette var morsom lesning,thanks:-D

Eller anbefaler jeg alle å se Little Miss Sunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...