Gå til innhold

Hva gjør Sylvia Brustad som helseminister???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare spør?

Hvordan kan man måle helse i budsjetter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss som jobber i helsevesenet så er det i alle fall veldig tydelig i hverdagen at hun er den mest udugelige helseministeren vi har hatt. i alle fall de 8 årene jeg har jobbet som sykepleier...

Skrevet

Godt spørsmål. Jeg dytter til en eller annen gluping kommer med svaret... (Vi har også en rimelig ubrukelig barne- og likestillingsminister, finansminister og samferdselsminister. Og når jeg tenker meg om syns jeg jaggu meg kommunalministeren kommer med mye dumme oppgulp også!)

Skrevet

Hun har vel pult seg til stillingen som alle andre udugelige ledere...

;o)

Skrevet

Jeg fatter ikek at det skal kuttes på Rikshospitalet og Ullevål, de største sykehusene på østlandet.

Man har kuttet ned Østfold til det omtrent ikke er noe igjen, UTEN å øke tilbudet. Jeg har hatt infartktpasienter i fredrikstad som må inn til PCI. På grunn av den flotte sentraliseringen gjør man ikke slikt i Fredrikstad, derfor må pas sendes til Ullevål, RH eller Feiring for livreddende behandling. Har opplevd at ingen av disse sykehusene har hatt kapasitet til å ta imot pasienten. Hva skal man gjøre da??

Vår utslitte lege sendte pas allikevel, de var bare nødt til å ta imot. Skal man la en kvinne på 50 dø av hjerteinfarkt på grunn av politikk??

Så skal man nå altså til å kutte her i Oslo i tillegg.

RH har brukt millioner på McKinsey prosjekt for å omorganisere hele sykehuset. Resultatet er skremmende og jeg gruer meg til å komme tilbake etter permisjon. Pasienter kommer til å oppleve sykepleiere uten tid til en samtale og uten mulighet til annet enn å løpe enda raskere enn de allerede gjør..

Så nettopp representantene fra RH og Ullevål konfrontere brustad. Hun hadde såklart kun store lange svar om ingenting. bare ord som krysser hvernadre i alle retninger... Stakkars dame, synes hun hadde passet bedre i fjøset.

(Ikke at det er noe galt med fjøset)

Skrevet

aaaah takk for meg som sykepleier. Går ikke ann å jobbe slik,og under en sånn minister.

Skrevet

hehe......:)

hvem i all verden skulle S-B ha pult for å komme seg opp???

Hu dama der er da fadern meg ikke mye pulbar for å si det sånn!! ;) hehe.......

Jeg tipper på mafiaen jeg! ;) Noen i en mafiagruppe skyldte henne en tjeneste, så ble hun plutselig minister! ;)

mohaha........ :)

Skrevet

Jeg vet det er stygt sagt, men håper på en eller annen måte at hun kanskje får en crusfraktur, slik at hun legges inn og ser hvordan ting fungerer?

Ligget på korriodor med benet elevert i tre døgn før operasjon, med sykepleiere løpende rundt med medisintralla og klokker som ringer..

Ikke fordi jeg ønsker henne smerten, men opplevelsen av hvordan det fungerer på sykehusene nå...

Det blir bare værre og værre!

Skrevet

Ikke at jeg er enig alt hun sier eller resten av regjeringen, MEN det var ikke bedre før...

Veldig irritabelt å sitte å høre på hva Krf og høyre har og si for de gjorde jo om mulig en enda værre jobb..

Og alt i verden dreier se om penger, uansett om vi liker det eller ikke,

u-land, helse, skole osv.

Bevilges det nok penger = nei, absolutt ikke

Bevilges det mer penger enn noen gang før = ja

Ville bare si det.

Regner med at det blir regjeringsskifte neste gang, og for å være helt ærlig så gruer jeg meg. For vi glemmer så fort hva som var. den forrige regjeringa sugde, for å bruke rett uttrykk.

Er det ingen som husker Kristin Clemet, Erna Solberg, Dagfinn Høybråten??? Da snakker vi dårlig utvikling i Norge

Skrevet

For meg blir det helt galt å skulle måle helse i budsjett. Vi bor i verdens rikeste land, men det skulle man ikke tro. Tror det er på tide at vi samler oss og går til tinget med krav om at alle sykehus må få nok penger til å opprettholde alle avdelinger. For ikke å snakke om å gi penger slik at alle fødestuer rundt om i landet kan åpnes igjen. Staten øser ut penger i øst og vest, trolig uten å vite hva det meste går til, mens sykehusene her hjemme må spare inn til beinet. Jeg synes ikke at vi skal finne oss i dette mer. Hvem blir med til tinget?

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier på en av avdelingene på riksen som må spare mest. Det er en avdeling med mye øyeblikkelig hjelp sammen med vanlige innleggelser. Vi har vært igjennom sammenslåinger flere ganger. Fra å ha ca 65 sengeplasser til nå 26.Men vi har fortsatt en like stor pasientstrøm. Det som forundrer meg veldig er at det bare kuttes i sykepleiere og leger, men ikke i administrasjonen??? Det er der de høye lønningene er. Rart at når vi slås sammen med andre avdelinger så burde administrasjonen bli mindre. Nei, de lederne beholder jobbene eller plasseres i nye stillinger med samme høye lønn. En annen ting som også gjør meg veldig frustrert er følgende: Transport av pasienter er en av de største utgiftspostene i helse budsjettet. Jeg ser daglig at friske oppegående pasienter får drosje av sin fastlege eller andre leger fra Oslo og til Moss, Drammen, Telemark etc.. Dette er friske raske mennesker som fint kan ta toget. Men nei, tenk hva det koster da. Blir så oppgitt over det. Drosje transport er forbehold de som trenger det. Synes det er trist at faktisk den sløsingen går utover behandlingstilbudet. For å si det sånn, jeg er ferdig på det sykehuset. Kommer ikke til å komme tilbake etter permisjonen. Det orker jeg ikke. Har kort tid igjen nå før jeg går ut i permisjon. Blir rett og slett utbrent av å yte mer en hva som er mennenskelig mulig:( Men det er trist, for jeg er en dyktig sykepleier med stor arbeidskapasitet.

Måtte bare få ut frustrasjonen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...