Gå til innhold

Migrene og fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke så lenge til jeg skal føde, bare rundt 3 mnd.

Jeg er livredd for å få migrene under fødslen ikke nok med at sikkert fødslen er vond men om jeg da i tillegg skal få migrene?

Migrenen har ødelagt så mye for meg oppgjennom tiden og jeg vil ikke at den skal ødelegge å få barn og.

Er dette grunn nok til å ønske keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid vært mye plaget av migrene. Men kan ikke si att det har blitt nevnt i forbindelse med fødsel. Merket ikke noe til migrenen når jeg fødte sist heller.

Så vil ikke tro att migrene gir grunn til keisersnitt.

Skrevet

Jeg har også hatt migrene i 20 år. Vet alt for godt hva det er. Jeg tror kroppen ordner opp selv ved fødsel. Altså, at kroppen ordner det slik ved fødsel at du ikke får det. Du vil uansett være så fokusert på fødsel at du ikke tenker på migrene. Å det er nok større sjans for at du får migrene av spinal/narkose ved et evt keisersnitt. Men snakk med legen din om dette.

Skrevet

Har selv medfødt klassisk migrene. Jeg har altså ligget med hodet i en bøtte ujevnt, men trutt så lenge jeg kan huske. Er så heldig at den har forsvunnet under graviditeten (men det kan jo være midlertidig). Vet ikke hvilken type migrene du har, men klassisk migrene er til en viss grad også hormonelt betinget, så jeg håper det går bra for deg.

Minner deg om å drikke mye og spise jevnt+ sove akkurat passe lenge om du får til.

Senk skuldrene og slapp av!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...