Gå til innhold

Tips til dere som sliter med legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest flere innlegg nå, om problemer med legging. Jeg er så overrasket over at ingen foreslår nattpose med sele!!?? Det er jo den mest geniale oppfinnelsen ever!

Hadde nok aldri lagt barnet mitt uten. På den måten greier de jo ikke å stå opp igjen når man har lagt dem! Uten posen står min bare opp å står å roper og rister i sprinklene. Med posen legger han seg rett ned og sovner. Hender jo han skravler en stund osv da. Av og til kan det jp også hende han ikke vil legge seg, men det er ikke lenge han gråter før han sovner. Det er jo rimelig trøttende å ligge å gråte når du uansett ikke kommer deg noen vei. Flere av mine venner med aktive barn bruker sele og ville ikke vært foruten. De har det i alle baby butikker, men du bør ha en ordentli en som kan festes under madrassen hvis ikke er det jo bare å reise seg opp likevel. Dessuten er det genialt fordi de ikke får sparket av seg dyna like fort

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oops gikk litt fort med meg! Skulle stå "hadde nok aldri FÅTT lagt barnet mitt uten. Sorry;-)

Skrevet

Jeg har ikke helt sansen for å binde barn i senga! Dessuten er det en viss fare for at barn kan kveles. Det er sjelden, men det har hendt.

Her har vi heller ullpysj, i tilfelle dyna faller av.

Skrevet

Høres ikke ut som om du helt forstår hvordan det fungerer... kanskje du ikke har sett eller prøvd det?

Det går IKKE an å kveles hvis du fester den riktig, noe som ikke er så veldig vanskelig!:-) Da kan man like gjerne kveles i lakenet liksom!

Dessuten er man da ikke bundet fast! Barnet kan fremdeles snu seg, ligge på siden osv

HI

Skrevet

Jeg har sett sånne poser og seler av ulike slag ja,,,, men jeg har ikke helt sansen for det der. Og jeg vet at det har vært uhell med sånne.

Skrevet

Ja, men det har vært uhell med mye rart.... Sikkert noen som har kvelt seg i lakenet også, men man slutter vel ikke med laken?

Vi har gode erfaringer med slike poser, passer bare på å løsne barnet når det har sovnet.

Skrevet

Enig med alvefrøken jeg.. Synes ikke det er noe greitt å binde fast barnet, selv om det kan snu seg.

Skrevet

Det frarådes å begynne med pose når barna er såpass gamle, når man ikke har begynt med det før. Kanskje derfor det ikke er noen som foreslår det inne på småtroll 1-2:P

Skrevet

Helt enig med HI, vi brukte pose i en måneds tid da jenta vår var rundt 10-11 måneder. Begynte med at snuppa ble helt vrang så fort hun kom i senga, reiste seg opp i et sett og bare gråt seg opp. Fikk tips om å prøve pose, og skal si det funka. Fra dag en var det totalt snudd. Hun la seg til å sove med en gang. Akkurat som hun ble letta av det selv, var liksom ikke vits å prøve på det. Så det ble rednigen her.

Og fester man den riktig skal det virkelig mye til for at noe skal gå galt. Men vi løsnet opp posen så fort hun hadde sovnet.

Skrevet

Har også brukt pose med sele. Det redda oss, hun var også helt umulig, prøvde alt mulig. Hun hadde ikke noe imot å bruke det, sov søtt med en gang.

Å verken posen eller selen er i nærheten av halsen, så det var ingen fare for kvelning.

Skrevet

jeg syns ikke noe om å binde fast ungen, så han/hun ikke kan bevege seg fritt.. jeg selv hadde fått småpanikk, da jeg har et veldig behov for å vri og snu meg mange ganger før jeg sovner, av en elelr annen grunn.. og det har mini også..

men vet om flere som har hatt suksess med den posen. klarer bare ikke gjøre det selv.. dessuten hørt om flere som har hatt nesten-kvelningsopplevelser.

Skrevet

Dette funker kanskje for noen, men ikke for oss. Vi har prøvd, men frøkna skal helst ligge på magen og blir helt krakilsk hvis hun ikke får legge seg slik hun vil selv. Men det er forsåvidt et lurt tips i rekken av "hva prøver man ikke for å få en legging som ikke ødelegger kvelden for foreldre og barn"! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...