Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med Pilates-trening under graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg så akkurat på planen til mitt treningssenter at de ikke anbefaler det til gravide..

Skrevet

Stod det noe om hvorfor de ikke anbefaler det?

Skrevet

Pilates er fantastisk trening for gravide, det vet jeg av erfaring. Kjør på.

Skrevet

Trodde man kunne fortsette med det man holdt på med før man ble gravid.

De har yoga for gravide hvertfall.

Så lenge det ikke gjør vondt så skal det gå bra. Men å begynne med noe helt nytt når man går gravid er kanskje ikke så lurt.

Skrevet

Det var godt å høre! Jeg er veldig gla i Pilates, og det gjør underverker for min dårlige rygg oh dårlige hofter :)

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og ble anbefalt av min fysioterapeut å starte med pilates :) så det kan umulig være skadelig hvertfall :)

Skrevet

Regner med at treningssenteret bare vil kjøre safe..:) etter 3 mnd skal man vel ikke ligge så mye på ryggen og belaste magen, så det er sikkert mest med tanke på de som har begynt å få mage ;-)

Skrevet

Leste at etter 5.mnd så skal man ikke ligge 100% på magen. Men det er en del øvelser man ikke gjør det da :)

Skrevet

Gjoer det med kyndig veiledning fra en pilatesutdannet instruktoer, ikke en vanlig treningsinstruktoer med "litt weekendkurs i pilates".

Pilates er fantastisk, jeg er stor fan. Men har hatt individuell veiledning og det er mange oevelser man absolutt ikke skal gjoere, spesielt foerste trimester. Pilates jobber hardt med magen. Jeg har planer om aa gjoere mageoevelser hele svangerskapet, med unntak av siste tre uker, man kan bruke magemusklene. MEN, man skal bruke dem bare inn til et visst nivaa, og med kyndig veiledning. For eksempel er yoga mye bedre for gravide enn hard pilates.

Jeg refererer bare raad jeg har faatt av en topp utdannet pilates instruktoer fra USA, som har holdt paa med dette i 20 aar. Ring et senter som driver utelukkende med pilates f.eks. Room i Oslo, og hoer hva de sier, de har garantert relevante raad.

Lykke til, haaper du finner en maate du kan gjoere det paa, ogsaa i svangerskapet. Selv har jeg gaatt over til yoga 9 mnd, men det er bare mitt personlige valg... =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...