Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Mini 5.5 mnd sovnet kl 20. vi sliter fælt med at han som regel ikke sovner før ca midnatt. Har drevet å prøvd å snu døgnrytmen hans, med litt hell. (sovna ca 02 i begynnelsen) OM han våkner nå ... (pleier å våkne etter 40 min)... skal jeg da ta han opp av senga??? eller bare se om han finner roen igjen? Hvor lenge gråte i såfall? HUFF
HalvMaraton Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg personlig er ikke mye for å la unger ligge og gråte. Men hva har du pleid å gjøre? Sovner han igjen hvis du går inn og er der litt?
Gjest Jawhol Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Dt er nok best å la han ligge å se om han finner roen selv, men siden han er så liten så ville jeg nok ha vært der mye sammen med han. stryk over panna si go natt å gå, gjenntaes så ofte du føler er riktig. har litt tro på å være litt bestemt i leggesituasjonen jeg da, siden jeg tror at de fort blir avhengig av å ha oss der hvis de er vant til det, og da tenker jeg på litt større barn selvsagt, men grunnlaget blir jo lagt når de er små
HalvMaraton Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Må le litt av meg selv da, som svarer på et innlegg rettet mot søvneksperter...jaja tenker godt om meg sjøl da
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Vanligvis tar vi han opp når han våkner. Også er han oppe til neste gang han blir trøtt.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Jo enig med deg, Jawhol! men vi er redd å innarbeide dårlige rutiner på han. Siden han sov "døgnet rundt" da han var liten og alltid sovna på puppen. Så har vi nå begynnt å "lære han" å sovne av seg selv. Så det blir likssom så hardt for meg å ikke løpe med engang han våkner og gråter. (er redd han skal mistrives i senga.) Hører mange ganger at han ligger våken og smatter + div lyder, og da lar vi han ligge. Men ved gråt så tar vi han som regel opp. (etter at han har sovet) Vi er nesten aldri der inne og trøster etc
HalvMaraton Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Det er jo egentlig ikke noe i veien med at du gjør det heller, men hvis du vil at døgnet skal snus (og få den ubetalelige "ungene i seng"-følelsen litt tidligere på kvelden....) bør du sikkert prøve å få ham til å sove igjen. Det tar sikkert litt tid de første kveldene før han kommer inn i det. Ikke skru på lyset, og prøv å snakk minst mulig. Jeg husker at vi sleit en del i akkurat den perioden dere er nå. Det jeg syns funka var dette: gå inn til ham og få ham til å slutte å gråte, vanligvis måtte jeg ta ham opp og sitte litt med ham på fanget eller legge meg litt i vår seng sammen med ham. Men så legge ham ned i senga igjen FØR han sovnet. Viktig! Noen ganger måtte jeg gjøre det flere ganger. Etterhvert føre det videre og gå ut av rommet før han sovnet. For meg som er utålmodig var det også viktig å prøve å snu tankene mine fra "hvor lang tid skal dette egentlig ta?" til "det er jammen hyggelig å være med sønnen min". For de merker det hvis man bare sitter og lengter etter å gå ut igjen til tven...
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Mmm tusen takk! Vi tenker mye på dette både samboeren min og jeg. Føler vi prøver å legge han i 4 timer hver kveld. Prøver metoden å vekke på morgenen (15 min tidligere hver dag) og han sovner litt tidligere enn før, så vi er jo glad for det! Men vil ha litt tid sammen også. Føler at han sover veldig mye på dagen, for å ta igjen det tapte pga at jeg vekker han! Og vil jo ikke holde han våken heller. Skal snakke med samboer og se hvordan vi skal ta det fremover. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå