Gå til innhold

Hvor mye samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 15 mnd. Jeg er hjemmeværende med henne for hun har ikke barnehageplass.

Jeg og barnefar flytter fra hverandre, men er usikker på hvor mye samvær jeg er villig til å gå med på??

Jeg vil gjerne gjøre det som er best for snuppa. Men vil også at bf ikke skal føle seg utestengt...

Jeg har sagt at jeg ønsker en kveld i uka og annenhver helg, men nå syns jeg det høres så mye ut, kanskje bare hver tredje helg? Også vil jeg heller ikke at han skal ha henne i to uker i sommerferien, går det ann å spesifisere dette på fam.vernkontoret?

Hilsen snart alene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver helg + ein dag i veka er vel ikkje så mykje samvær, er ei vanleg samværsordning. Kjem jo litt an på kor nær dere skal bu kvarandre, og kor godt vant barnet er med faren sin. Det går jo an å dele opp dei to sommerferieukene. For 2 veker har han vel krav på om han ønsker det.

Men du gir no uttrykk for kva du ønsker og kvifor du meiner det er til det beste for barnet når du er på fam.vernkontoret..

Skrevet

Hver 3. helg er kanskje sjelden når hun er så lita? I alle fall dersom dagsamværet den ene dagen i uka ikke innebærer overnatting.

Skrevet

Min minste er også 15 mnd og han skal være annen hver helg og hver onsdag hos faren sin regner vi med. Begynner nå og så får vi se hvordan det går. De 2 ukene i sommerferien deles nok opp.

Skrevet

Mina er snart 17mnd og er hos pappaen sin annenhver helg. Midt i uka går ikke her, fordi vi bor over 1 time fra hverandre..

Skrevet

Hva som er best for ungen, henger jo sammen med hvor godt hun kjenner faren. Siden dere har bodd sammen til nå, så vet hun jo hvem han er og har sannsynligvis vært alene med han flere ganger mens du er ute på ting?

Hvis du da får gjennom hver 3.helg, så vil den tryggheten ungen har på faren forsvinne, fordi det går for lang tid.

Jeg ville hatt mest mulig, siden hun allerede er kjent med faren. Anna hver helg og en dag i uka er minimum synes jeg, og håper de reglene endres etterhvert som det blir mer fokus på 2 foreldre.

Når det gjelder to uker i sommerferien, så kan dere bli enige om å dele de opp eller be noen hjelpe dere å sette opp en avtale.

Skrevet

Tusen takk for svar. Fint og høre hva andre gjør som har barn i samme alder. Blir nok til at vi avtaler annenhverhelg og en kveld i uka, også deler vi opp de to ukene i sommerferien.

Det ordner seg nok for en håpe :-)

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...