♥tre små hjerter♥ Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Ettersom jeg har en mamma og mormor som har hatt blodpropp kan jeg ikke gå på p-piller.Men jeg mener at minipiller som er fri fra østrogen kan benyttes av dem som er arvlig disponert for blodpropp.Mener å ha lest det ett sted.Uansett fikk jeg henvisning til gynokolog.Så får jeg høre med henne.Har brukt ladycomp,men etter fødselen har jg hatt menssykluser som er helt på tyttebærtur.Og får dermed MANGE rød dager.Noen med grei på minipiller her?
Stor_smil Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Det anbefales å ikke bruke prevansjon som inneholder hormoner dersom man er disponert for blodpropp. F.eks cerazette frarådes. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/C/Cerazette_Organon_83291/87787.html
Heaven har født::) Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Hei. Jeg hadde blodpropp for noen år siden, og jeg får ikke p piller eller minipille,kan bety døden for meg. Døtrene mine kommer heller aldri til å få det. Gir de deg det,så skjønner ikke jeg noe. Under svangerskapet nå, var jeg i kontakt med en spesialist på blodpropp, pga faren for blodpropp i svangerskap og han sa det også at det var livsfarlig. Vær forsiktig. Syklusen din går seg sikkert til:)
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har gått på både minipille og p-sprøyta jeg. Fikk vite av min lege at de kunne jeg bruke(er en oppegående,flink lege)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg fikk blodpropper etter fødselen.. Har nå hormonspiral..
♥tre små hjerter♥ Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Ja,det stemmer nok,trodde bare at det var hormonet østrogen man skulle unngå.Vet jo at jeg er arvlig belasta for det,så jeg får vel bare bruke kondom.Ikke jeg da,men gubben;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå