Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Lillesøster på 2,5 holder på med bleieslutt. Hu har egentlig mast lenge om å få gå med truse, men pga samlivsbrudd og at eg syntest hu er litt for liten enda, har eg ikkje gjort noko med det. Men no tenkte eg at det er greit å prøve siden hu maser om det. Så i to uker nå har hu gått uten bleie. Men resultatet er ikkje så oppmuntrende. Hu har uhell kvar dag som regel. I barnehagen går det greit, og dei setter hu på potte/ spør hu ofte. Hu er som regel tørr heile dagen, men har gjerne 1 uhell når hu kommer heim/ i forbindelse med middag. Spør hu heile tida og prøver å setta hu på do, men hu seier bare hu ikkje må. Denne uka føler eg at det blir fleire og fleire uhell. Hu har også bæsjet på seg. Har spurt om hu ønsker å bruke bleie, for det er greit det. (Tenker da litt på å utsette bleieslutt.) Men hu blir rasende om eg spør. Skal bare gå med truse, og vil egentlig ikkje ha bleie om natta heller. (Må da.) I dag kjøpte me klistremerke og bok som hu skal få klistre i om hu går på do. Tanken er at hu skal få ha denne med i barnehagen/ til pappaen, slik at me samler alle merkene på ein plass. Dette er egentlig ein siste desperat handling fra mi side, men aner ikkje ka eg skal gjera om det ikkje fungerer. Da må eg jo tvinge bleie på henne mot hennes vilje nesten, og det har eg ikkje særlig lyst til. Kva skal eg gjere? Skal eg bare gi det tid og håpe hu blir tørr snart eller tvinge på hu bleie??
Gjest Jawhol Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Det er bare å stå på vidre det, her hadde vi også klistremerker, for hvert femte kistremerke var det belønning. hadde kjøpt inn småpakker på forhånd(tegneblyanter, maleskrin, bøker,is, biler klistremerker, pannekake til middag, osv) gikk kjempefint, må beregne litt tid da ikke gjort over natta dette. kanskje hun også reagerer på bruddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå