*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Pga graviditet ville legen at jeg ikke skulle behandles foreløpig. Kikhoste-behandling var visst utelukket uansett, men uvi skulle jeg prøve å håndtere med grapefruktjuice, evt kamillete... Andre gode tips? Noen som vet om tranebær går greit sammen med graviditet? Hostedempende forslag mottas også med takk. (Bare ikke noe med melk...)
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Ja det går fint an nå ta tranebær ifbm graviditet. Det finnes også en tranebær juice som ikke smaker så alt for ille som kan hjelpe i stedet for eller i tillegg til kapsler. Jeg spurte legen om jeg kunne spise/drikker tranebær for å forebygge og det er det visst ingen fare med.
Smånetta 14.mai Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Ingenting mot hosten, altså? Jeg fikk cosylan av legen min fordi jeg hoster sånn. Jeg har ikke sovet på mange netter pga hosten. Søsteren min fikk også dette mens hun gikk gravid. Synes det er litt skummelt, men tar en halv dose når jeg våkner av nok et sinnsykt hosteanfall. Det hjelper så jeg får igjen pusten. Jeg har prøvd peppermyntete mot hosten. Det er supert en liten stund. Jeg lurer på om det kanskje hadde funket bedre som iste? Altså bare kjølt den ned. Har aldri hatt uvi, men svigermor har det mange ganger hver vinter. Hun besvimer av smertene. Hun vanner det ut, som hun sier. Hun drikker rett og slett masse vann. Og tranebærjuice. Jeg kunne godt ha drukket det hver dag, jeg.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2008 Takker dere begge for svar. Da handler jeg i alle fall tranebærjuice i morgen, og evt kapsler... jeg drikker allerede ca 2 liter vann daglig fra før, så er litt utvanna uansett.. he he... Får evt konferere med legen igjen angående cosylanen... savner den veldig da jeg har fått det ved hoste tidligere, og det har funket bra. satser på det går over med dette jeg da :-)
*Willow* Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Du får vel behandling mot UVIen? For det skal du ha i følge min jordmor, hun var veldig streng på at vi ikke skulle går rundt med UVI når man er gravid. Det fins noen tranebærkapsler med bucco, det skal man ikke ta under graviditet, så ikke kjøp de. Ellers bør du unngå all søt drikke, bare vann og usukkra tranebærjuice. God bedring:)
mamma:) Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Vann og juice! Jeg fikk faktisk beskjed om å drikke 4 liter vann om dagen. Det er mye, men prøv i hvertfall 3 liter. Jeg har gått på selexid, men jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Ikke godt:(
*bubbs* Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Hvorfor vil han ikke gi deg behandling for UVI??? Alle gravide skal behandles selv med asymptomatisk UVI. Du kan få Selexid, eller evt Furadantin som er et antiseptisk middel dersom du ikke tåler Selexid. For kikhoste er behandlingen Ery-max, og det bør man ikke ta som gravid...
Smånetta 14.mai Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Uff, Ery-Max bør man aldri ta, spør du meg. Blir like sjuk av det som infesksjonen det skal ta, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå