Gå til innhold

Hva synes dere om dette at barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på tre år som har sluttet med bleier for flere måneder siden, (både på natt og dag) han fortalte i dag at personalet hadde tatt på han bleier før de skulle ut på tur, dette sa de ingen ting om til meg når jeg hentet han, selv om jeg brukte god tid, satt meg ned og så på at de lekte. Må si at jeg reagerte ganske på dette, skal de liksom tvinge han til å gå med bleier nå bare fordi de ikke har kapasitet til å ta dem på do. Mener at det ikke går ann, og at de i allefall måtte spurt foreldrene på forrhånd eller i det minste sagt ifra til oss etterpå. Han ble selvsagt veldig lei seg når han måtte gå med bleie, han er jo blitt "stor gutt" som klarer å gå på do selv. Hva synes dere?? Hadde dere reagert på dette?? dere som jobber i barnehage hava synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg ikke noe om. Her går de på do i naturen om de skal på tur..

Skrevet
Huff, dette var dumt av barnehagen. Jeg ville tatt det opp med de.
Skrevet

Jeg hadde garantert reagert!!!

Dersom han akkurat hadde blitt tørr, og det fortsatt var fare for uhell, kan jeg skjlnne at de tar på bleie om de skal på tur uten do-muligheter. Men ellers burde de klare å håndtere 3-åringer som kan tisse i skogen på tur!

Skrevet

Ikke greit, hvis ikke det var avtalt både med barn og foreldre. De kunne heller tatt med litt bytteklær da, i tilfelle de mente han kom til å ha uhell.

Vet dere at dette blir praktisert mye i eldreomsorgen og? Pasientene må bruke bleie, for personalet ikke har tid til å hjelpe de å komme på do i tide. En skam! (Var ikke det du spurte om, men måtte bare...)

Skrevet

Ja synes det er respektløst ovenfor både barn og eldre at de skal tvinges på bleier for at personalet ikke har tid eller prioriterer å hjelpe til med do besøk. Min sønn tisser gladelig i skogen når vi er på tur, senest sist søndag tar ca 30 sek.... det minste jeg forvendter er at de skal innformere eller rådføre seg med meg som mor. Må si jeg ble ganske irritert og oppgitt av det.

Skrevet

Kanskje venter dere litt mye? Han er tross alt i en daginstitusjon. Tenk på våre eldre. De får ikke gå på do når de må. Og de får ikke stå opp når de vil. Og de spiser og legger seg heller ikke når det passer.

Når det er sagt skjønner jeg at du reagerer. Jeg ville nemlig aldri satt på en avvent unge bleie av hensyn til egen bekvemmelighet/kapasitet.

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort uten å ha snakket med foreldrene om det.

ped.leder

Skrevet

Synes du det dermed er greit at de eldre blir behandlet slik? Synes ikke det jeg. Ikke et barn heller.

ja, vi må alle vente på tur, en av læringspunktene i barnehagen, men det finnes grenser. Da er man enten ikke nok folk på jobb, eller de som er på jobb ikke gidder å følge så og så mange på do. Har hørt tilfeller der pasienter har måttet tisse i buksa, for personalet skulle ha pause... Henger ikke på greip

Skrevet

Jeg synes det blir for dumt. Men nå har jeg også opplevd at sønnen min som hadde vært bleiefri i 6mnd plutselig beg å tisse på seg, når de var ute i bhg. Vet ikke om det var han som var for ivrig i lek eller personalet som ikke spurte om de måtte inn på do (var ute veldig mye) Men synes det var trist å få hjem "tisseklær" flere ganger i uka.Synes de skal si i fra om de puter på dem bleier. Å synes ikke det bør være noe problem å få ungene på do ute i naturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...