Gå til innhold

blåblå

Lilliana&Prinsessa&Lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du her ikveld? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt

Skrevet

Har du planer for å takle kvelden?

Jeg håper jeg kan klare og være våken nok for å holde ut (dvs IKKE bære rundt i timesvis. IKKE amme om natten, siden vi egentlig har sluttet med dette for over 6 mnd siden.

Skal prøve stryking på rygg noen minutter, vannflaske og smokk. Ikke minst må jeg komme meg ut av rommet og sitte dette minuttet (som skal øke litt) UTENFOR rommet, før jeg går inn igjen.

Hva er din plan?

Skrevet

Ønsker deg lykke til for natten. Nå legger jeg meg.

God natt.

Skrevet

Godmorgen! Nå er jeg spent på hvordan din natt har vært!

Kvelden og natten forløp slik:

Hun sov uten et knyst frem til jeg akkurat hadde sovna. Det er så rart!! Uansett når jeg legger meg, våkner hun ALLTID rett etter min søvn har trådt i kraft :P Hun mumlet mamma, mamma. Jeg la henne ned og visket "mamma er her, sove nå". Satte meg på stolen. Hørte hun sovna, så lista meg inn i senga mi. Brukte jo evigheter på å sovne selv igjen ;p Hun sov halvannen time til, og når hun da våknet var hun tett i nesen. Jeg la henne ned og satte meg igjen på stolen, men jeg tror nesen plaget henne. Så frem med nesespray, og da gikk vi inn i min seng etterpå. HUn var våken ca en time til, men lå helt fint. Og da hun sovnet, sov hun så og si i samme stilling til hun våknet.

Må si dette har vært en fin natt, egentlig. Men vi har enda et stykke å gå.

Hvordan fungerte din plan? Hvor gamle var nå barna dine igjen?

kleeeem til deg :)

Skrevet

Heisan. Tror du er på god vei jeg, men må kanskje begynne å ta tak i natten, nå som selve innsovningen begynner å gå seg til? Kanskje det er en ide å legge seg tidlig i kveld, for å få litt søvn og overskudd til å holde det gående gjennom natten?

Ikke lett dette, særlig på natten. Jeg er jo så trøtt at jeg ender opp med å amme, selv om vi egentlig har sluttet med nattamming i MANGE mnd..sukk.

Barna mine er 3.5 år og 14 mnd. Det er hun på 14 mnd det har sklidd litt ut med, hun på 3.5år er jo tilsnakkendes, så det er lettere å justere hennes vaner.

Vi føler at her er det på vei inn i gode rutiner igjen. Har blitt strengere på begge jentene (på alle områder, bordskikk, hvordan man oppfører seg osv) og det virker som de setter pris på det (vi har alltid hatt klare rutiner, hadde det nå også, men vi skle litt ut med å være konsekvente)

I går kveld gikk jo leggingen som en drøm. Jeg var klar på at nå var det natt. Kl 0100 våknet den minste. Jeg gikk inn. Ga henne vannflasken og puttet smokken i hånden hennes, slik at hun hadde den klar og gikk rett utigjen. Sto utenfor døren hennes og holdt omtrent pusten. Etter 5 min gadd jeg ikke stå der mer, det var jo helt tyst. Hun sov godt.

I dag tidlig våknet jeg av vekkerklokken og begge jentene sov i sine egne senger. Jippi!!!! Den største har vi klart å regulere med samtaler om at hun er så stor nå at hun bør kunne sove i egen seng. Har fortalt henne at vi alle sover bedre om vi sover i egne senger, men at om hun skulle bli skikkelig redd kan hun jo selvfølgelig komme inn.

Vi har også gitt henne arbeidsoppgaver som å rydde av matbord, brette rene håndklær osv. Den yngste vil også hjelpe til og løper rundt med feiekosten under bordet etter måltidene og tørker litt på gulvet med en våt fille :-) Det ser egentlig ut til at de vokser på oppgavene.

Jeg tror også at jeg skal prøve å legge de litt tidligere. Nå starter vi stortsett legging kl 19, jeg ser den minste er egentlig litt overtrøtt da, den eldste er også sliten på kvelden. I dag er jeg alene med begge jentene og tenker å starte legging kl 1830.

Vi får ønske hverandre lykke til i kveld også!

Skrevet

SÅ utrolig bra, blåblå! Tenk de sov natten gjennom i egen seng! :o) Hurra!!

Forhåpentligvis er det rutine her om x antall dager ;)

Skal ta tipset med å legge meg tidlig ikveld, og håpe jeg klarer å bite tenna sammen. Har sovet en time på dagen idag og så det var herlig :o) Jeg må bare ikke være "redd" hehe ;)

SIkkert lurt om du starter leggingen litt tidligere ja; ikke så gunstig om de blir overtrøtte.

Ja, masse lykke til ikveld og natt; vi får holde hverandre oppdatert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...