Gå til innhold

Er stolt jeg nå! :o)

Lilliana&Prinsessa&Lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som følger meg og problematikken min ;)

Prinsessa sov 2 timer på dagen idag, til hun våknet selv.

Gikk for å legge henne 18.55, da var hun trøtt. Dere har tydeligvis rett i at søvn avler søvn! Stakkar jenta mi som erblitt vekket i vel et halvår :s Jeg satte meg utfor døra hennes, og hun lå helt fint.Sovnet etter 15 min som igår (og igår sto stolen rett innenfor døråpningen, mot utenfor idag).

KJempefint dette altså!

Håper jeg etter hvert kan gå helt bort fra syne-det er her den virkelige kampen begynner tenker jeg. Hun er som kjent avhengig av å se meg :P

Så er jeg veldig spent på natta nå... Håper samme metode funker..

Hva mener dere?

Må si at det gjør meg trygg å vite at jeg har dere her inne som råder, backer opp og sender klemmer og tanker :o)

Klem til deg fra

litt mindre:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink jente.... Fortsett i samme sporet!!

Skrevet

Jooohooo FLINK DU ER !!!! :)

Kjempedeilig å høre at ting kan hjelpe.

Tror jeg må lese igjennom hele den tråden der du fikk råd, om jeg finner den da! :)

Vi sliter med å snu døgnet på mini, samtidig som vi prlver å lære han å sovne alene i senga si. Han er 5.5 mnd.

Gikk bra i morrest, men synes det blir verre og verre utover kvelden! :)

LYKKE TIL

Skrevet

takk begge to .:o)

Tråden ligger oppe her nå :o)

Er sikker på at der finner du en del råd; er metervis av gode tips der. Jeg er så glad jeg spurte om hjelp her inne!

Håper dere klarer å snu det. Søvnmangel er virkelig ikke bra for verkenliten eller stor..

Lykke til til dere og!

Skrevet

Så bra! Godt jobbet, jeg syns det er kult at du møter problemet face to face og ordner opp! Nå har jo alt gått fint hittil i dag, så du får bare ikke ta det så tungt hvis natta skjærer seg. Roma ble ikke bygget på en dag vet du :)

Skrevet

Gratulerer!!! Høres jo kjempeflott ut dette :) Stå på ;)

Skrevet

tusen takk for oppmuntring! Hehe, helt sant at roma ikke ble bygd på en dag ;) Får ta det steg for steg ;)

HUn har ikke vært våken så langt heller; pleier våkne etter 3 t ca...

Skrevet

Bytta nick nå? ;)

Så bra at det gikk fint i kveld også! Stå på!! Du er en fantastisk mor som tar tak i dette nå. Det kommer til å gavne både deg og frøkna!

Følger deg med spenning!

Klemmer fra

Skrevet

åå søte sessa! :o) Du er jo helt skjønn da! Tusen takk for herlige ord!

Er svært spent selv også. Nå føler jeg egentlig at natta er hovedproblemet;o)

Til deg og alle andre som har kommet med tips: tusen hjertelig takk! HAdde ikke gått uten dere altså!

Krysser fingre for at du får en bedre natt, sessa, og at vesla her godtar å sove i senga si i natt...

Skrevet

Så bra!

Jeg gjorde det samme i dag som i går. Tok på pysj, leste nede i stuen istedet for i storesøster sin seng.

Ammet den minste, hun var i 100 og turnet rundt i sengen med en blanding av glad lyder og sutring.

Strøk henne på ryggen og satt der inne i 5 min. Ga henne så vannflasken, la dynen på og sa natta.

Ville protester, men jeg gikk ut. 1 min etter jeg gikk ut var det bare lekelyder fra henne. Jeg gikk da ikke inn, selv om jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle gå inn etter 1 min. 2 min senere var det helt stille. Da var kl 1930.

Det er fortsatt stille nå kl snart 22, men jeg regner jo med hun våkner snart. Så får vi se hva som skjer ;-)

Skrevet

Så flott, blåblå! :o) Jeg ropte på deg tidligere ikveld for å høre hvordan det gikk :o)

Dine søte små sover godt om natten, var det ikke slik? Kjenner jeg gruer meg litt til kampen denne natten..hehe

Skrevet

Var nok bare noe magetull i natt så satser på at det går bedre nå. Har virklig hjulpet på nattevåking det at leggingen er i boks her i huset. ;)

Skrevet

Det er godt å høre, da går det nok fint :) (ps sjekk pm)

Skrevet

Så bra!! Jeg er så glad på dine vegne.... =) Og stolt av at du klarer det.

Klart jenta di er trett, og la henne sove når hun hviler på dagtid =)

Skift nick du nå!! *hehe* Til "Ikke Sliten Lenger" eller noe....

Skrevet

hihi takk takk :) Du er også KJEMPEFLINK! Jeg er litt svak enda... jeg er jo fremdeles i syne hennes..men det går bedre ihvertfall ;o)

Når natta er ok, da er jeg ikke sliten lengre, så da bytter jeg til et skikkelig glad-nick, hehe ;o)

Skrevet

du har pm....

hehe... dette var utrolig morsomt! Sprøtt og morsomt!! hehe

Vi snakkes her i morgen, da.

Klem

Skrevet

Så bra altså! Jeg har vært borte i kveld, og var spent på å komme inn her og se hvordan det hadde gått i kveld! Er skikkelig imponert jeg!!! Så godt å lese det du skriver. Ingen tvil om at jenta di er trygg på mamma'n sin, i alle fall, som lar deg flytte vekk fra senga og sovner så fort! :o) Flinke jenta, og flinke mamma'n! :o)

Håper natta blir god for dere begge to!

*stolt av deg, jeg* *klemme, klemme*

Skrevet

Så flott. Lykke til videre. Ikke gi deg hvis det kommer noen tilbakeslag.

Skrevet

Godmorgen jenter! Sååååå godt å vite at dere tenker på oss :o)

Kvelden og natten forløp slik:

Hun sov uten et knyst frem til jeg akkurat hadde sovna. Det er så rart!! Uansett når jeg legger meg, våkner hun ALLTID rett etter min søvn har trådt i kraft :P Hun mumlet mamma, mamma. Jeg la henne ned og visket "mamma er her, sove nå". Satte meg på stolen. Hørte hun sovna, så lista meg inn i senga mi. Brukte jo evigheter på å sovne selv igjen ;p Hun sov halvannen time til, og når hun da våknet var hun tett i nesen. Jeg la henne ned og satte meg igjen på stolen, men jeg tror nesen plaget henne. Så frem med nesespray, og da gikk vi inn i min seng etterpå. HUn var våken ca en time til, men lå helt fint. Og da hun sovnet, sov hun så og si i samme stilling til hun våknet.

Må si dette har vært en fin natt, egentlig. Men vi har enda et stykke å gå.

klem til dere alle kjekke jenter :)

Skrevet

For en fremgang på dere to altså! Helt utrolig hvor raskt dere klarer å gjøre forandringer. Så hender det jo at de små blir litt syke, og da er det jo vanskeligere både for dem, og for oss med mammahjerte! ;O) Skikkelig flinke er dere i alle fall! Er ikke i tvil om at dette går fullt og helt i boks om ei lita stund! :o)

Skrevet

Tusen takk, søte du .o)

nå har hun akkurat sovna, etter 10 min! :oD Hun skjønner at mamma skal være ute av rommet, og nå var jeg delvis ute av syne også (men vet ikke om hun vet det ;o))

Ja, når de er litt syke, da må man bare la regler være regler syns jeg ;o) Håper vi får skikkelig dreisen på denne medbølgen nå :)

Hvordan er det med deg Nemofish? Har du også slitt med det samme? (du har nok skrevet om det, men husker ikke *blush* ;))

Skrevet

Jeg synes og du har vaert kjempeflink. Jeg hadde samme problemet om natten med min gutt bla. Det jeg gjorde for aa komme gjennom hele natten var aa "instille" meg paa at i natt kommer jeg nok til aa vaere mye vaaken og da var det liksom lettere aa komme gjennom det og vaere bestemt paa det.. I stedet for aa bare haape paa en god natt soevn hvis du skjonner.. Og saa neste dag la jeg ingen planer saann at jeg kunne sove naar han sov.. Det tok ikke lang tid for ting bedret seg da heldigvis. Det er slitsomt aa gaa aa vaere saa trott hele tiden

Det er typisk at de blir syke eller noe skjer naar man begynner aa faa ting paa plass.. Kjedelig..

Haaper det gaar bra med deg i kveld og ikke minst i natt..

Ett tips jeg kan gi deg mot tett nese da nese sprayen virker daarlig (de hjelper i alle fall bare en liten stund her i huset) saa kan du smore saann vicks paa brystet hennes. Det gjor vi med vaar gutt og det holder som oftest hele natten.. Hvis han er veldig tett saa tar vi vicks og smoerer paa en klut og henger paa sengen hans i naerheten av hodet saa han puster det inn i tillegg..

Skjonte du noe av det????? Ha ha Veldig kronglete skrevet..

Lykke til i natt

Skrevet

Tusen takk for kjempesmart tips!! Ikke kronglete skrevet i det hele tatt ;)

Eneste jeg lurer på: er det ikke "farlig" om han innånder det hele natten?

Skrevet

Wow! Det er jo bare kjempebra! Blir helt glad på dine vegne jeg!!! :o) Tenker dette blir deilig for deg!

Lillesnuppa her er bare 9 mnd da, men fram til 6 mnd var hun totalt avhengig av å trilles i søvn på dagtid. Om kvelden var det merkelig nok greit å sovne på egen hånd...?! Men i alle fall, det var sånn at vi måtte trille henne i gjerne 20-30 minutter. Når hun da sovnet, sov hun bare en halv time, - så syntes det var skikkelig stress. Og jeg fikk tross alt avlastning da sambo kom hjem. Derfor jeg fikk så vondt av deg, - for jeg vet hvordan dette kan slite!!! Også vet jeg at det kan gå over! Sånn som det gjør hos dere nå! Hurra for en flink stå-på-mamma som forhåpentligvis blir enda litt mindre sliten i helga! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...