Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men har så vondt i beinet som er under/over musa.. altså når jeg presser oppå musa, så verker det i beinet under "fettlaget".. Skambeinet heter det kanskje? Hvertfall er det gursomt ømt, og vondt å gå Hva er dette? Bekkenet eller noe liknende som "strekker" seg? Helt forferdelig når jeg skal bevege meg
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 bekkenløsning høres det ut som. Bekkenet går sammen der ved skambeinet. så høres virkerlig sånn ut:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Åååh.. søren altså er det virkelig det? For det verker og gjør vondt hele tiden trodde kanskje det var noe "voksesmerter".. Håper virkelig ikke det blir noe verre da. Får lese om bekkenløsning og se om det er noe jeg kan gjøre for at det ikke skal bli verre hvertfall. Hvis noen har tips/råd - kom gjerne med dem!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 lytt til kroppen. finn dine måter å gjøre ting på . Eneste som funker. ALle opplever detta forskjellig. Så lytt godt til deg sjøl. Viktigste
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Takk for svar ja, skal ta hensyn til smertene.. får prøve å roe ned tempo i hverdagen også..
cille35 Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har det akkurat likt som deg! Så deilig å høre at noen har den samme "vondten". Jeg har lest om bekkenløsning, men fikk det ikke helt til å stemme med slik jeg opplever det. Jeg har ikke noe problem med ryggen, men rett og slett foran og litt under på en måte ved skambenet. Uansett, det har med svangerskapet å gjøre for jeg hadde det samme med førstemann. Det er som om det brenner, eller revner foran. Og ømt å ta på. Lurer på om det kan være noen sener eller noe som ligger der kanskje? Jeg har snakket med legen om det, men ha så bare dumt på meg. Følte meg litt teit da, så har ikke mast noe mer om det. Problemet er jo at det til tider er virkelig smertefullt, særlig om jeg har gått mye. Jeg synes det hjelper å legge en varmepute på selve skambenet om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Cille35: Ja, har nøyaktig samme vondt som deg. men har også vondt i ryggen.. den delen som er rett over rumpa. Blir nesten gal av den smerten i skambenet ettersom den er ganske "sviende" og verkende. Skal til JM på mandag, da skal jeg ta det opp med henne. Har gått en del turer fordi jeg trodde det ville bli bedre av bevegelse, men tvert imot. Nå går jeg som ei høne fordi det er så vondt. Men det med varmepute skal jeg forsøke! HI
cille35 Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Supert - legg ut tips da om jordmor har noen? Jeg har følt meg litt rar som har såpass vondt akkurat der, og når jeg går føler jeg nesten for å "holde" det fast (ser neppe særlig lurt ut). Er bare i uke 19, og jeg håper ikke det skal være slik hele tida :-)
rosered Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Var hos legen med samme problemet i går, vondt foran i skambeinet og bak rett over rompa.. men siden jeg "bare" var i uke 18 var det ifølge han egentlig for tidlig med bekkenløsning, men etter undersøkelsen måtte han jo innrømme at det var tydelige symptomer på bekkenløsning.. De tipsa jeg fikk var å ikke gå lange turer, det er anbefalt ved ryggplager, men ikke bekkenløsning... Ellers ikke gjøre det du merker utløser smerter, gjør de verre.. Ellers fikk jeg beskjed av sjefen min da, som selv har vært plaget med dette at man skal prøve å holde bekkenet stabilt, gå med beina mest mulig samla.. Og til slutt vil jeg anbefale dere og roe ned i hverdagen og gå sakte, det gjør hvertfall ting litt bedre for meg:) Og ta evt kontakt med legen for gradert sykemelding og evt henvisning til fysioterapeut:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 man kan få bekkenløsning når som helst i svangerskapet. Hilsen en som har vært sykemeldt i nesten hele graviditeten pga bl
cille35 Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Takk for tips. Jeg går ganske mye, men merker jo at jeg er bedre etter helgen når jeg har "hvilt". Innlysende sikkert - men kjedelig for en rastløs sjel med hektisk jobb. Skal ta til etteretning dette med å "samle" bena, der er jeg håpløs he he. :-)
rosered Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Til anonym: Jeg veit at man kan få bekkenløsning når som helst i svangerskapet, men legen jeg var hos mente tydeligvis ikke det.. Og forresten enda et tips, ikke sitt for lenge av gangen, og ikke med beina i kryss, det er fy.. Og sitt heller ikke på harde flater, som benker osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå