Gå til innhold

Hva kan man egentlig bruke egenmelding til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom sykdom.... Kan man f.eks bruke den hvis man skal til undersøkelse på sykehuset? Legetime/tannlege? Eller er det bare ved sykdom at vi kan bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet skal egenmeldingen kun brukes ved sykdom.. Legebesøk o.l må man prøve å få lagt utenom arbeidstiden, evt må man avspasere, bruke feriepenger eller søke permisjon uten lønn...

Skrevet

Da jeg var på sykehuset for å ta en stor undersøkelse sa legene der at jeg skulle bruke egenmelding til det for den var for det også.

Skrevet

Vi får betalt fri ved lege, tannlege og sykehusbesøk vi.. Men jeg er statsansatt da..

Hadde brukt egenmeldinger til undersøkelse på sykehus hvis det tok hele dagen. Eller søkt om velferdspermisjon med lønn.

Ellers hadde jeg vel ikke brukt det på lege/tannlege i og med at det kun tar noen timer.

Skrevet

egenmelding blir da brukt ved sykdom. skal jeg til lege, tannlege eller undersøkelse på sykehuset så er det på en måte bare og gå ditt. Har krav på fri med betalt til det. I alle fall der jeg jobber.

Skrevet

Jeg jobber i privat eid butikk og vi får da gå til lege og tannlege i arbeidstiden om vi ikke får time utenom dette.

Skrevet

Man får stort sett fri fra jobb til å gå til lege/tannlege, ihvertfall vi som jobber vanlig dagtid.

Egenmelding kan brukes ved egen sykdom.

Skrevet

Selvfølgelig kan man gå til lege og tannlege i arbedistiden...! Med full lønn.

Skrevet

Har kun vært borti bruk av egenmld i forbindelse med sykdom. Men der jeg jobber får man velferdspermisjon for lege og tannlegetimer. Også alle undersøkelser jeg har hatt i forbindelse med graviditeten. Dette er betalt fri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...