en-to, lappe sko..... Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Noen som har vært borti dette? Hva han de finne ut?
Alba44 Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Vet ihvertfall at en nevrolog behandler mennesker med rygglidelser (f.eks. Bekhterev).
minami Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har vært hos nevrolog da jeg slet med svimmelhet i lange tider. Mener at nevrolog går på hode mm. Hos meg sjekket han balanse, reflexer o.l. Er det barnet ditt eller du som skal gå?
Kamomille Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 kommer jo helt ann på hva slags lidelse/symptomer du er henvist for det!
Guttemamma75 Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 En nevrolog diagnostiserer sykdommer i nervesystemet.. Det kan være alt fra migrene, MS, epilepsi, parkinson osv osv.. En nevrologisk undersøkelse betyr ofte en gjennomgang av alle reflekser i kroppen , han sjekker at du har lik følelse over alt, og lik kraft i alle lemmer.. Har snakker med deg og finner ut hvilke symptomer du har/når de startet osv.. Noen ganger er det også aktuelt med røntgen/MR og eller/blodprøver for å finne en diagnose.. Hva er det du utredes for så kan vi kanskje svare bedre??
temine Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Bechterevpasienter utredes hos en revmatolog. Nevrologi går på nervesystemet i kroppen, hjerne og ryggmarg...samt de perifere nervene i kroppen.
en-to, lappe sko..... Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2008 Smerter som har kommet gradvis. Begynte først i en fot til å bre seg til begge føttene og hendene. Er verst når jeg er i ro, er bedre igjen når jeg beveger meg.
ape Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 En nevrologisk undersøkese består bl.a at en nevrolog sjekker muskelstyrke, reflekser, koordinasjon av bevegelser, opplevelse av smerte og undersøke syn og hørsel. Ofte er det også MR og eller CT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå