Gå til innhold

Hva skjer på en nevrologisk undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti dette? Hva han de finne ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ihvertfall at en nevrolog behandler mennesker med rygglidelser (f.eks. Bekhterev).

Skrevet

Jeg har vært hos nevrolog da jeg slet med svimmelhet i lange tider.

Mener at nevrolog går på hode mm. Hos meg sjekket han balanse, reflexer o.l.

Er det barnet ditt eller du som skal gå?

Skrevet

kommer jo helt ann på hva slags lidelse/symptomer du er henvist for det!

Skrevet

En nevrolog diagnostiserer sykdommer i nervesystemet.. Det kan være alt fra migrene, MS, epilepsi, parkinson osv osv.. En nevrologisk undersøkelse betyr ofte en gjennomgang av alle reflekser i kroppen , han sjekker at du har lik følelse over alt, og lik kraft i alle lemmer.. Har snakker med deg og finner ut hvilke symptomer du har/når de startet osv.. Noen ganger er det også aktuelt med røntgen/MR og eller/blodprøver for å finne en diagnose.. Hva er det du utredes for så kan vi kanskje svare bedre??

Skrevet

Bechterevpasienter utredes hos en revmatolog. Nevrologi går på nervesystemet i kroppen, hjerne og ryggmarg...samt de perifere nervene i kroppen.

Skrevet

Smerter som har kommet gradvis. Begynte først i en fot til å bre seg til begge føttene og hendene. Er verst når jeg er i ro, er bedre igjen når jeg beveger meg.

Skrevet

En nevrologisk undersøkese består bl.a at en nevrolog sjekker muskelstyrke, reflekser, koordinasjon av bevegelser, opplevelse av smerte og undersøke syn og hørsel.

Ofte er det også MR og eller CT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...