Gå til innhold

Lillemann innlagt på sykehus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble syk forrige fredag, måtte hentes i bhg. Hadde feber og var tufs i formen. Onsdag i forrige uke dro vi til legen, hadde (som mistenkt) halsbetennelse (strep A), fikk antibiotika..

Ble noe bedre mot helga, men på fredag ble han veldig slapp, ville ikke gå noe særlig. Men begynte så smått å spise igjen så så det an. Lørdag spiste han mere , men bevegde seg lite..

Søndag nekta han å gå, satt bare helt i ro med bena heeelt stille. Gråt hvis jeg satte ham på gulvet.

Dro på legevakta og ble lagt inn.

De fant væskeansamlinger i begge hofteleddene, tok prøver av dette.

Stått på IV ABbehandlig siden søndagsnatta..

Jeg har vært der sammen med ham siden da, i natt skal pappaen være der. Jeg er utslitt, og lillemor hjemme savner meg.

Får kanskje prøvesvar i morra, så da får vil forhåpentligvis vite mer, og også hvor lenge han må være innlagt..

I dag har han vært en del oppe å gått, deilig å se. Beveger seg også i senga når han sover..

Fatter ikke hva det kan være, legene grubler seg ihjel...

Så nå skal jeg legge lillemor, og lage meg trøste taco og glane på TV.. og sove i min EGEN seng!!

Fader så slitsomt, redd og lite søvn og lite mat, rimelig parkert nå. Griner for ingenting.

Også får man f.... ikke sykemelding lengre når ungene er innlagte på sykehus. Dritt!! Må vel trekke i lønn da.. Kan ikke miste alle dagene i januar!!

*sympatifisking* :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff... Ikke noe morsomt nei...

God bedring til Lillemann, og masse støtte til deg.. ;)

Skrevet

Huff...

Håper det går bra med dere...

*stoooor trøsteklem*

Skrevet

Hva? Får du ikke sykemelding? Hva slags lege er det? Kan du ikke begrunne det med at du er utslitt?

Håper de snart finner ut hva som feiler barnet ditt....skjønner veldig godt at du er bekymret!

God bedring))))

Skrevet

Er visst policyen på barneavdelinga nå.. Men får jo høre med fastlegen min, selv om han egentlig ikke kan skrive ut... SKader vel ikke å prøve seg.

Surt å miste alle sykt barn dagene i januar, med to unger, så jeg får i siste instans bruke av feriedagene eller trekkes i lønn..

Skrevet

Uff stakkars liten og dere...

Trøsteklem fra oss til dere...Håper legene finner ut av det og han er på snarlig bedringens vei....

Får dere ikke sykemelding fra fastlegen heller?? hmmm hva er dette for noe tull da?;(

Et lite tips.....er barneforsikring..

Vi har dette. Ble anbefalt pga snuppa var prematur. Det skal dekke en del av evt sykedager om man må være på sykehus med barnet i noen dager /uker.

Men forstår frustrasjonen deres nå da....

Fader heller.....

Skal krysse fingrene for dere ...så ser du snart at lillegutt er hjemme frisk og rask

KLEMMER

Skrevet

håper dere får svar snart da, er ingen ting som er så grusomt som å gå å ikke vite:(

Kjedelig å ikke få noen penger da... har dere forsikring, så kan det være den dekker noe av dette? (kommer litt ann på type forsikring da men, vet at sparebank1 sin dekker om barnet har over 14dager på sykehus.)

Sender deg iallefall en STOR klem!! Krysser det som finnes av fingrer og tær for at lillemann skal bli frisk og rask igjenn kjapt!

Skrevet

Har barneforsikring på ham, kanskje jeg skal sjekke om den dekker det.. Ikke satt meg inn i det.....

Skrevet

Eg har forsikring på ungane som tilsier at eg får betalt fra det døgnet ungen er lagt inn, ungen må vera lagt inn meire enn eit døgn da, og det har jo din. Har du forsikra ungane dine?? Hvis ja, sjekk kva som står der ang sjukehusinnleggelse.

Skrevet

Håper han er frisk og rask igjen SNART!!

Trøsteklem fra meg.

Skrevet

Fy faen for et system.. Har dere barneforsikring på ham? Mulig det dekker det, er i hvertfall noe sånt med vår forsikring, hvis vi har inntektstap pga at ungen er syk og innlagt på sykehus så skal forsikringsselskaet betale ut det tapet. Værdt å sjekke opp. Ikke alltid man kommer på sånt når man faktisk står midt oppi situsjonen, sånt havner jo fort i siste rekke forståelig nok.

Håper legene finner utav det og at gutten din blir raskt frisk igjen. Håper du får hvilt ut og at du klarer å slappe av. Kom deg tidlig i seng!!

klem

Skrevet

Uff.. høres slitsom ut. Håper det orden seg.

Når det gjelder sykemelding, så har ikke det noe med policy til sykehus eller lege å gjøre. du har faktisk ikke krav på sykemelding med mindre du er syk selv. Hvis de likevel skriver ut sykemelding, kan denne underkjennes av NAV, og du vil da ikke ha krav på lønn fra arbeidsgiver disse dagene - desverre.

Men dersom han er innlagt mer enn 7 dager, vil du ha krav på pleiepenger. det utgjør det samme som sykepenger. Men de første 7 dagene må du altså ta av syke-barn dager eller du kan søke arbeidsgiveren din om veldferdspermisjon. De fleste arbeidsgivere pleier å være greie med å innvilge VF-perm i slike situasjoner.

Skrevet

Næi,du blir ikke sykemeldt siden det ikke er du som er syk...Men de skriver ut noen andre greier,husker ikke hva det heter.Spør sykepleierne,de vet nok.

Lykke til,håper han blir raskt frisk!!

Skrevet

Masse sympati fra meg!! God bedring klem også:) Håper de finner ut hva det er så han kan raskt bli bra igjen.

Skrevet

Huff da, stakkars liten!! Masse sympati herfra, håper på hurtig bedring.

Lykke til i morgen med prøvesvara.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...