Puumi Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Heisann ! Var på gynekologisk ul i dag på UNN pga liten blødning i går formiddag, spesialisten sa jeg var 6+2 , etter mensberegningen er jeg 8+1......men kom til å tenke på at han kanskje sier det på " fosterets uke" måten, å siden min uke begynner to uker før fosterets kan jo dette stemme... Jeg hadde første dag i siste mens 03.12 el 17.12 hvis det er noen som kanskje har fornuftig svar....eller som har vært der selv å vet hvordan de regner.... Skal tilbake om en uke siden emb var så lite at han ikke hørte hjertet helt tydelig........men ingen blødning nå håper på svar
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 legene bruker aldri fosterets uke men mors uke. Muligheten er at egget ikke ble befruktet og festet seg før mange dager etter el.noe som er normalt
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Hvis du hadde første dag i siste mens 3/12 så er du nok rundt 8 uker.. Men hvis du hadde det 17/12 stemmer nok det legen sa..
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har hørt (fra jm på ahus) at de aldri skal sette termin/beregninger av forsterets alder før fullgåtte 16uker. Jeg skal selv på tidlig ul den 26.2, og jeg vil ikke tro 100% på den terminen han vil gi meg da. Jeg var på ul da jeg var 15+5 og 16+5 sist sv.skap og det var helt rart å se hvor mye lillegutten hadde vokst på den uka! Jeg kunne se forskjell selv på bildene. Tror de skal sette termin mellom uke 17 og 20 fordi det er da alle fosterene skal være like stroe, men det er jeg ikke helt sikker på
Puumi Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 takk,takk for svar Jeg hadde el 17.12.....legen ville ikke anslå termin for meg....men han sa jeg var 6+3 på vei, det som er så rart er at legen ga meg termin 10.sept, det er mens terminen min og den her inne på bim....men det spesialisten sa var at menstermin sjelden stemmer.... Bare håper på å høre hjertet tydelig om en uke hadde bare vært greit å vite hvor langt man er....
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Kanskje han blingsa? Menstermin stemmer kanskje sjeldent pga folk har forskjellig syklus. Det har de jo lagt inn i kalkulatoren på babyverden også Jeg har f.eks mellom 30-35 dagers syklus og fikk utsatt termin med 9 dager med jenta mi og 7 dager med gutten min. Gutten min kom 4 dager etter ul termin igjen Mens jenta mi kom 3dager før, og det var kun fordi jeg dro på sykehuset med modningsrier og uffa og akka meg, ung som jeg var (18år) og de strippa og sånn. Ellers ville hun nok latt vente på seg noen dager til
m*78 Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 De regner nok etter mors uker. Men som andre sier så er det ikke vanlig å forander terminen før rutine UL i uke 17-20. Det er da de er mest lik i størrelse. Men uansett så sier de jo at terminen kan de flytte pluss minus 14 dager på UL. Håper at alt ser fint ut på neste UL da :-) Er jo positivt at du ikke har blødning nå da. Lykke til!
Puumi Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2008 takk for svar igjen Ringte til klinikken, sentralbordama visste ikke hvordan utregning de brukte, men.... han som foretok ul er spesialist , å jeg vil tro de bruker fosteret,s uke...han sa 6+3, . Hadde det vært mors uke hadde fosteret bare vært 4 uker å muligens knapt synlig??
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Fosteret er bare 4 uker hvis du er 6+3.. De regner ikke fosterets uker..
mamman t o.a Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 de regner kunn mors uker... ikke fostrets....
Suppa med nr.3 i magen Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Hei Her var det mange forvirrende svar Når man tar utgangspunkt i første dag i siste mens regner man en gjennomsnittlig syklus som er på 28 dager og hvor det er 14 dager mellom første dag i siste mens til eggløsning. Vet du med sikkerhet at du hadde eggløsning 17.12 eller er dette da beregnet utifra det gjennomsnittlige? FOr det er veldig vesentlig. Selv går det mellom 16-22 dager fra første dag i siste mens til eggløsning, så som du ser kan dette variere veldig også hos hver enkelt hos oss og fra kvinne til kvinne. Legen vil alltid ta utgangspunkt i mors uker, noe jeg synes kan stemme da legen sier at hjertet fremdeles ikke slår. Hadde du vært 8 uker på vei skal hjertet slå. Men som legen sier er du muligens ikke mer enn 6 + 2 og det kan være litt tidlig enda å se hjertet slå. Normalt begynner hjertet å slå fra 5+4 til 6+6 tror jeg og da snakker vi mors uker, men dette er veldig individuelt. Det blir sagt at man skal vente med UL til man er ferdig med uke 7 for å være sikker på å se hjertet slå. Mao tror jeg du skal høre på legen når han sier du er 6+2. Du kan ha hatt en sen eggløsning. Egget kan ha brukt lang tid på å feste seg Og befruktningen kan ha skjedd etter eggløsning.
Puumi Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2008 okei jeg skal tilbake neste fredag, da er jeg 7 + 4 ifølge denne spesialisten. Grunnen til at jeg ble sendt så tidlig va at jeg hadde liten blødning, å mye vondt...for min del var det lykken bare det å se at det var noe der ennå.... han hørte ikke hjertelyd veldig tydelig...snakket litt gebrokkent , men både jeg å sambo forsto han . Får svar neste gang jeg kommer dit, men er ikke den mest tolmodige
Puumi Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2008 god morgen Nå er jeg så å si sikker på at eg er 8 +4, å at fosteret er 6+ 4 . Leste litt her inne på utviklingen uke for uke....i uke 6 er det man som regel ikke får mensen og kanskje begynner å skjønne at man er gravid, må si jeg føler at det er lenge siden....hadde ikm på nyttårsaften ...... å når det gjelder symptomer osv er det først denne uken jeg har begynnt å bli skikkelig svimmel.... + at sambo husker at det sto 1,7-2,1 mm på ul bildene legen hadde, det stemmer også med normal lengde for barnet i uke 8..... Vet ikke hvem jeg prøver å overbevise her, hellst meg selv , hehe Blir småsprø av ikke å vite 100 % Ha en fin dag alle sammen !
Trulte76 Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 man sier aldri fostereets uker..men kun mors uke..så han har nok satt deg tilbake 2 uker..men det kan fort forandre seg på ordinære UL..er jo flere som har blit satt tilbkae 1-2 og så på UL satt frem terminen igjenn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå