Lova Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Har veldig lyst til å bli gravid så fort som mulig, og har bunkret opp m folsyre, omega 3 og B vitaminer + Pyridoksin. Lurer på om det er noe poeng å ta Pyridoksin hvis syklusen er normal/stabil?Er kjempetakknemlig for svar!!!!!
Babyønske �� Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Ser ikke grunn til det akkurat. Det skal holde lenge med de andre vitaminene. Prøv helller noen mndr først, hvis dere trenger så lang tid da :-). Skjer det ikke noe, så kan du kanskje vurdere det.
lana<3 Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Lova pyridoksin er et b vitamin b6....Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg brukt multivitaminer for gravide som inneholder anbefalt dose folsyre og tatt omega 3 utenom thats it....og du trenger pyridoksin(b6) hver dag men ikke mer enn 1,4 mg daglig og det får du i multivitaminene... B6 brukes hvis du har ustabil syklus,svangerskapskvalme, carpal-og tarsal tunnel syndrom, regulerer blodsukkeret og er nyttig ved PMS Vitamin B6 kalles også kvinnevitaminet, ettersom behovet øker ved bruk av p-piller (og rett etter p-pille slutt)og ved PMS-problemer. Vitamin B6 er dessuten en nyttig antioksidant. Idrettsutøvere som spiser uvanlig proteinrik kost bør være nøye med å få i seg tilstrekkelig med vitamin B6, fordi dette vitaminet har en nøkkelrolle i proteinomsetningen.
Lova Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 hei, og takk for svar;). Er klar over at Pyridoksin er B6 vitaminer, var var bare litt usikker på om det hjalp på fertiliteten på noen annen måte enn å stabilisere syklusen.Har ikke hørt at det hjelper mot PMS før, men hvis du har rett i det er det bare å fortsette å ta dem...Jeg sliter veldig med PMS plager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå