Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å bli gravid så fort som mulig, og

har bunkret opp m folsyre, omega 3 og B vitaminer + Pyridoksin.

Lurer på om det er noe poeng å ta Pyridoksin hvis syklusen er normal/stabil?Er kjempetakknemlig for svar!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke grunn til det akkurat. Det skal holde lenge med de andre vitaminene. Prøv helller noen mndr først, hvis dere trenger så lang tid da :-). Skjer det ikke noe, så kan du kanskje vurdere det.

Skrevet

Lova pyridoksin er et b vitamin b6....Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg brukt multivitaminer for gravide som inneholder anbefalt dose folsyre og tatt omega 3 utenom thats it....og du trenger pyridoksin(b6) hver dag men ikke mer enn 1,4 mg daglig og det får du i multivitaminene...

B6 brukes hvis du har ustabil syklus,svangerskapskvalme, carpal-og tarsal tunnel syndrom, regulerer blodsukkeret og er nyttig ved PMS

Vitamin B6 kalles også kvinnevitaminet, ettersom behovet øker ved bruk av p-piller (og rett etter p-pille slutt)og ved PMS-problemer. Vitamin B6 er dessuten en nyttig antioksidant.

Idrettsutøvere som spiser uvanlig proteinrik kost bør være nøye med å få i seg tilstrekkelig med vitamin B6, fordi dette vitaminet har en nøkkelrolle i proteinomsetningen.

Skrevet

hei, og takk for svar;).

Er klar over at Pyridoksin er B6 vitaminer, var var bare litt usikker på om det hjalp på fertiliteten på noen annen måte enn å stabilisere syklusen.Har ikke hørt at det hjelper mot PMS før, men hvis du har rett i det er det bare å fortsette å ta dem...Jeg sliter veldig med PMS plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...