vekt81 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Noen som vet når det må søkes etter-...? Spurte sjefen min i går og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjøre det før permisjonen starter,...Men syns det var litt rert og synd om det er tilfelle...Skal ha en liten en i mai og har ikke noe lyst til å begynne å jobbe igjen før august 2009,men da blir det ett pr mnd uten lønn og jeg må jo nesten se om jeg klarer å spare opp til det før jeg søker om det... Klem..
Tassen79 Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Syns jeg hørtes rart ut...... Jeg skal ha i februar, og dersom vi ikke får barnehageplass i mars 2009 blir en av oss nødt til å ha permisjon uten lønn. Men jeg har da ikke tenkt å søke om det nå, mye kan jo skje innen mars 2009. Jeg hadde trodd jeg kunne søke om dette når min permisjon nærmet seg slutten, men jeg vet ikke.
Monique72 Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg hadde 1 år permisjon uten lønn med minstemann, og tror jeg gav beskjed om dette et par måneder før.
~sjiraff~ Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Hvis du skal ha permisjon uten lønn inntil ett år så trenger du kun å søke 4 uker før permisjonen begynner. "§ 12-7. Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp" Så skal du ha permisjon uten lønn mer enn ett år er det 12 ukers varslingsplikt.
~sjiraff~ Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Leste innlegget ditt litt nøyere, og hvis du kun skal ha 2 mnd permisjon uten lønn har du faktisk bare 1 ukes varslingsplikt. Men selvsagt bør man søke om det/si ifra så fort man vet at man skal ha det )
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Jeg vet ikke når jeg skal søke jeg, men skal jo tilbake i jobb i 6 uker da pappan tar sin permisjon. Så jeg får snakke med sjefen om det. Skal søke permisjon fra april til august jeg også. Men jobbe helger da.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg fikk vite på min arbeidsplass, Telenor- at en kunne få 1 år ulønnet permisjon som måtte tas i forbindelse med fødselspermisjon, da rett etter. Dette måtte de som søknad om fødselspermisjonen vite 2 måneder før. Altså jeg skal uten ferie beregnet begynne å jobbe igjen i begynnelsen av januar 2009- og skal jeg da ha ulønnet permisjon etter det, omsorgspermisjon- må jeg søke om det innen november.
Skattepus Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Du vet at man ikke trenger og jobbe når pappan har fedrekvoten? Du kan være hjemme du også. Det er bare hvis pappan skal ha mer enn de obligatoriske 6 ukene at mamman må jobbe.
fjollefrua Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 hvis man ikke skal jobbe når pappa tar fedrekvote, må man enten ta ferie, fri uten lønn eller studere... mor og far kan ikketa permisjon samtidig...
Skattepus Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Det stemmer heldigvis ikke. På papirene står det; Foreldrene kan være hjemme samtidig når fedrekvoten avvikles. Dessuten var jeg innom NAV og snakket om akkurat dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå