semma Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Venter nr 3 og det er 3 1/2 år siden sist fødsel. Er 35 fullgåtte uker nå og har et voldsomt nedpress/stikkinger og plutselig i litt "dårlig form". Mye trøtt, vaggende gange, lett svimmel etc. Noen som har erfart/hørt at fødsel nr 3 kan komme litt overraskende kjapt? (Har ikke pakket bag eller gjort klart noe for baby ennå...)
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Ser at mange her inne sier at nr 3 kan være en luring og at det ofte kan bli en lang fødsel. Min 3 var over på under 2 timer, en drømmefødsel. Så min erfaring er at det går kjapt. Hun kom også 14 dager før termin, det gjorde også nr 2. Nr 1 kom til termin. Så er veldig spent på nr 4 nå, 15 dager igjen :-D PS. jeg har også nå hatt mye kynnere, stikkinger og nedpress siden uke 34 ca... Lykke til
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 jeg gikk over tiden med nummer tre- men man kan trygt si at det var en kjapp fødsel. Helt ulik mine to første...
sydilla Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jordmor sa at selve fødselen gjerne er et sted mellom nr 1 og 2 i tid - eller kortere. At nr 3 er en luring handler om at en gjerne har mye og kraftige maserier og tull i forkant, gjerne i lang tid, slik at en tror at fødselen er i gang uten at den er det. Eller at den starter helt annerledes en de andre fødslene. Det var en tråd her inne i går eller tidligere i dag som omhandlet nettopp dette - der var det en del 3 gangs som beskrev hvordan de har hatt det i det siste... tror den hadde noe med "sendt hejem fra sykehuset" eller "hvordan få sterkere rier" i headingen.
nr 4 er her<3 Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 jeg brukte 4 timer på min tredje fødsel å han kom åtte dager før termin:)en kjempe grei fødsel..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Kjenner ganske mange som har gått over termin med nummer 3. Noen syns det er den letteste fødselen, andre syns den andre var lettest. Men den er jo en luring, så ville gjort litt klart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå