MikroMidas Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Synes jeg ser så mange forskjellige utgaver av ovennevnte sko og til mange forskjellige priser. Kjøpte selv de som heter Alaska boots til halv pris her om dagen, men Sorel-skoene er jo veldig like. Noen som har peiling på hva som er "den opprinnelige"?
Makkapakka Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Orginalen er Sorel skoene (Caribou modellen). "Stammer" fra rundt 1961
MikroMidas Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2008 Hm...ikke gjør meg mer forvirvrret, da - he he..
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 jeg kjøpte iallefall mine la crosse sko før sorelskoene kom.... du tenker på de beige med svart gummi nede?
EinFrosk Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 men skoene er en klassisk modell fra midt på 1900-tallet. At La crosse kom først til Norge i denne omgang har igneting med det å gjøre. Har også lest at Sorel Caribou er orginalen.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 det kan godt være... men så rart at la crosse skoene er så mye dyrere (og penere) enn sorel da...
OsloMor Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Tror Sorel er den originale "villmarks-støvelen", mens la Crosse er den mer fashion-prega utgaven. Jeg husker nemlig alle vestkantdamer med respekt for seg selv, hadde de, boblevest og suv, he-he;-) Alaskaboots er ganske ukjente for meg, selv kjøpte jeg meg sorte Sorel Caribou på salg på XXL til 649 kr, hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå