tryllepike * lykkespirer* Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Gledet meg til i dag jeg, skulle på kontroll hos legen og ta blodprøver og slikt. Inne hos legen føltes det bare kleint..han var middels interessert og jeg måtte presse han til å ta de prøvene jeg ville ha..hun som tok blodprøvene av meg hadde en dårlig dag og var gretten og irritert fordi jeg skulle ta prøver og syntes tydelig at det var bare dumt.... ¨Så når jeg kom ut fra min første kontroll i dag storgråt jeg og var skikkelig lei meg....... Ringte sambo og søsteren min og fikk trøst...men fy faen det var nedtur!!! De skulle blitt sparka hele gjengen.....ikke en jævel av de som sa gratulerer engang..... (Litt hormonell også)...men likevell...FY FAEN!!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 sånn jeg følte når jeg var på første kontroll. Så jeg bytta lege. Fant fort ut at når det var noe viktig. utenom influensa kunne han ingenting. Nå har jeg verdens beste lege
Makko med to små gutter Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Helt ærlig, du gikk kanskje ikke glipp av noe hvis du er nogenlunde oppdatert, og legen faktisk tok blodprøvene. Poenget var vist at jeg skulle få stille spørsmål, "det var VÅR time", sa hun... ergo ble det litt stille hos oss. Hadde rett og slett ingen gode spørsmål...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 første time hos legen. er veing, og prøver. jordmor er mer fordi DU vil,,,
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 De skal forholde seg proffesjonelle når de jobber på legekontor, og dvs å være litt hyggelige hvertfall! Jeg skulle bare søke om fødeplass og fikk to bøker, hun tok blodprøver, veide meg og BT. Hun tok seg god tid. Det syns jeg er viktig fordi man har mange spm i begynnelsen av et sv.skap. Kanksje du skal satse på JM fremover, eller bytte fastlege?
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Har bestemt meg for å kun gå til fastlegen om jeg må... skal ringe jordmor i morgen og få time, men trenger jo ikke time før jeg er over 12 uker da. Ja, synes de kunne vært litt profesjonelle! Man skjerper seg om man har en dårlig dag på jobben!!! Følte meg som ett null som bare var til bry for kaffepausen hennes....dust!! Prøveresultatene skulle jeg vist ikke få vite før jeg kom tilbake heller....3.mars...litt vel lenge å vente synes jeg!
Trulte troll Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Skjønner godt at du er frustrert. Utrolig mye dårlig service ute og går... Jeg bestilte time med en gang jeg testet positivt. Tenkte kanskje det kunne være greit å få det bekreftet via en blodprøve + at jeg ønsker å teste meg for toksoplasmose, samt få litt info. Det er jo første gang. Jeg fikk time i mars. Da jeg spurte legesekretæren om det ikke var mulig å få time litt tidligere, svarte hun bare med sur mine: "Hvis du vil ha time, får du ta den jeg tilbyr deg!" Ble så paff at jeg ikke greide å si annet enn takk og farvel, jeg. Så nå går jeg og gruer meg litt... Og lurer på om jeg skal ringe igjen i morgen for å høre om de kanskje kan ta en test eller to likevel... Leste et sted, i dag, at man skal ha med urinprøve til 1. kontroll. Hadde kanskje vært lurt om de hadde opplyst meg om dette også... Ikke alle som finner all info på nettet. Uansett... Gratulerer så masse i hvertfall! :-)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Vil først få si gratulerer så mye.til alle jeg står som et stort spm tegn jeg. har vert til lege to ganger. 1.gang tok han blodprøver, uka etter på altså 2.gang var jeg til gu samt at jeg fikk vite verdiene mine av blodprøvene. Men han veide meg ikke, ga meg ingen informasjon om når jeg burde kontakte jordmor,når det var normalt med ultralyd og hva jeg kunne forvente meg fremover.er jo mye som skjer med kropen og jeg har da ikke vert gravid før så veit jo ingen ting. lurer nå på om jeg har vert til to kontroller, eller om jeg ikke har vert på noen. bytta fastlege jeg også for de må damkunne gi deg nok info så du ikke står helt i tåka. *sint*
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Du kan ringe om en uke og få resultatet. Det gjør alltid jeg. De ringer kun om det er noe galt fra legekontoret mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå