Gå til innhold

Pappaperm....igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får pappaen sine 6 uker perm hvis mammaen ikke har hatt fast stillingsprosent de siste mnd før fødsel, dvs at hun har "bare" vært ekstrahjelp men jobbet TILSVARENDE en 80% stilling? Noen med erfaring eller som vet noe om dette? Det hååper jeg, for papsen vil så veldig gjerne være litt hjemme med lillegutt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke helt sikker på det, men jeg vet i hverfall at pappapermen blir regnet ut fra mammans lønn... det er helt horibelt spørr du meg... jeg er selv prøvende student, og er kjempe lei meg for at min samb. ikke får perm.... noe burde gjøres med de greiene, jeg mener, de snakker jo om likestilling hele tiden.De snakker jo om å utvide den oprinnelige pappa permen, men hva med heller og gi alle pappaer perm?

Skrevet

Hvis du har jobbet 80% eller tilnærmet dette i 6 av de siste 10 mndr får han permen sin:) Dette gjelder selv om du er vikar eller ekstrahjelp:) og lønna regnes ut fra hans egen lønn.

Skrevet

Det kommer ann på hva vedtaket til nav baserer seg på. Er stillingsprosenten over 50 % på vedtaket så får han permisjonen sin.

Skrevet

Og hvis ditt vedtak er basert på f.eks en stillingsprosent 70, så får han bare 70 % lønn i denne perioden. Eller 80 % av 70 % om du har valgt 80 % deknng. Eller han kan korte ned permisjonen og heller få færre dager med full (ev. 80%) lønn.

Skrevet

Det siste sjiraff *valentines gutt* :o) skrev er feil.

Om du har jobbet mins 50% i opptjeningstiden får han fedrekvoten på 6 uker. Han får da enten 80% eller 100% lønn alt etter hva dere har valgt som uttak , av sin egen lønn

Skrevet

Da er det endret de siste årene :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...