Gå til innhold

Snufs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går og har gått opp 14 kilo, er i uke 29.. Er det uvanlig? Jeg spiser sundt og beveger meg så mye jeg orker... Hva skal jeg gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene, jeg har også gått opp mye . Er i uke 31 nå og nærmer meg 20 kg. Tenker som så at vi alle ikke er like, så det er nokk like natulig som å legge på seg lite. Blir bare ikke nevnt så masse her inne om de som legger på seg mere en så vitt noen kilo. Vi går det nokk av oss på turer med den lille og amming. Så nyt livet du.

Trøste klem

Skrevet

Åhhhh... takk... Det hjalp! Du er herlig og jeg ble litt gladere til sins :)

Skrevet

Tja. Siden gjennomsnittet ved fullgått svangerskap er 12 kg så er det vel uvanlig.

Skrevet

Jeg har gått opp 14 jeg å, og det var før uke 29...

Skrevet

mmmm....trodde ikke det var gjennomsnittet, men det man BØR legge på seg, som et minimum (baby, fostervann, morkake, etc etc), hvis man er normalvektig.

Skrevet

Dere må ikke bli så opphengt i den vekta ! Så lenge dere spiser sundt og ikke får kontra bekjeder hos legen/jordmora, så er det ikke noe gale ! Jeg er helt normalt tynn til vanlig, aldri vært overvektig i mitt liv. Spiser sjokolade og is og koser meg , jeg er nå 3 gangs fødende- gikk opp 20 kr med hver av de andre barna mine også, samme denne gangen , kroppen min trengte det antagelig! Alle kiloene gikk bort etterpå, gikk på tur, spiste sundt, trente på Sats, baby-aerobic. Ikke noe hysteri , kos dere og ikke la dere stresse med de som "skryter" av at de har gått opp lite... alle trenger tydeligvis forkjellig!

Skrevet

D kan jo ikke være uvanlig siden gjennomsnittet er 12-16 kg..... Jeg er i uke 30, har lagt på meg 13 kg og synes det er forferdelig, jeg haaaater det, men, tror ikke det er uvanlig..... Håper bare det forsvinner superraskt etterpå!

Skrevet

Et gjennomsnitt må jo komme av noe. Noen (ofte folk som er feite fra før) går ofte opp 3-4 kg, altså må noen gå opp 20 kg for at gjennomsnittet skal bli som det er. IKKE uvanlig! Noen går opp 30-35 kg.

Skrevet

Så lenge vi klarer å gå dem av etterpå.. Samboeren min synes jeg fortsatt er sexy. Sier han da... Ler

Skrevet

når det sies at man har "lov" til å legge på seg rundt 12 kg, er ikke dette regnet ut ifra gjennomsnittet. men hva morkaken, fostervann, livmoren, babyen osv veier... tror at 2,5 kg av de 12 kg er morens fett.. man legger jo faktisk lettere på seg i svangerskapet har jeg hørt. har en tabell på dette, men kan ikke finne den igjen...

jeg er 32 uker, lagt på meg 6kg. de fleste jeg kjenner har lagt på seg rundt 20 kg... vi er så forskjellige... husk at mange også får vann i kroppen. dette blir jo borte rette etter fødselen.

Skrevet

"gjennomsnittet er 12kg - dvs noe uvanlig"..

unnskyld meg, men et gjennomsnitt betyr jo ikke at man maks skal legge på seg 12kg. Noen legger på seg 30kg og noen 5kg - og ALT er like normalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå må dere slutte å legge dere opp i vekta, og kritisere de som legger på seg mye og framheve de som legger på seg lite. Er ikke noen av oss kan gjøre noe med alikevel. Nyt graviditeten damer!

Skrevet

Ta det helt med ro. Så lenge jordmor ikke sier noe annet, så er det nok helt greit. Vi er alle ulike. Vi legger nok på oss det vi trenger, noen lite noen mer. Virker som om det ligger mellom 5 og 35 kg. At 12 kg er anbefalt stemmer vel ikke helt. Det er det man antar baby og alt annet veier, men vil tro man må ta i betrakting hvordan man var i utgangspunktet. Det er en grunn til at vi legger på oss! Dette skal vere en kjempefin tid som vi skal nyte, glede oss og lade opp til babyen kommer. Kos dere alle sammen og ikke tenk på de som har gått opp 320 gram!!! De er bare ute etter oppmerksomhet.

Skrevet

Gjennomsnittet er 12-20 kg!! Ikke akkurat 12 kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...