Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Vi kjøpte en leilighet for 7 mnd siden. Badet er ikke nyoppusset, men det var ikke noe vi trengte å tenke på... iallefall ikke på flere år. På visningen spurte jeg megler flere ganger om råte og sopp på baderommet, da jeg vet dette kan være et problem på gamle bad. Megler fortalte at det hadde vært to takstmenn der og at det ikke var oppdaget noe.! I salgsoppgaven er det krysset av på "nei" i spm om sopp/råte på våtrom. Etter 5 mnd hadde vi familie på besøk og onkelen min sa han luktet sopp på badet... han løftet på en list og det var helt svart av sopp der... det samme under platene. Dette er på den ene veggen i dusjen. Det ser ut som om det har vært et vindu der før og at de har prøvd å tette igjen dette vinduet...denne jobben er ikke gjort av fagfolk. Og det er pin råttent! Vi hadde ikke tenkt noe mer over det siden to takstmenn avkreftet dette!! Det viste seg at soppen var så utbredt at vi måtte flytte på dagen.Har vært hos både lege og helsesøster ift jenta vår og det viste seg at hun har tatt skade av soppen. Bor nå hos min mamma med jenta vår på 7 mnd. Vi har stilt krav til eieskifteforsikringen, men fikk i dag negativt svar uten at de har vært der engang. De har bare tatt stilling til brevet vi sendte og at badet var gammelt fra før. Forrige eier har ikke svart på noen av de 3 brevene forsikringen har sendt henne, så hun har mistet retten til å uttale seg. Vi ringte eieskifteforsikringen med det samme og fikk snakke med en annen enn saksbehandleren vår. Han rådet oss til å skrive et nytt brev i dag, slik at saksbehandleren skal se på saken på nytt. Vi får svar til fredag. Jeg lurer da på hvor aggressive vi bør være i dette brevet? Hva skal vi fokusere på? Skal vi nevne at vi kommer til å ta saken til advokat(det skal vi om vi får negativt svar igjen)? Er det noe i lovverket vi kan bruke? Setter forferdelig stor pris på svar og råd om hva vi skal gjøre videre. Vi har bodd borte i to mnd nå, så det er svært frustrerende!
~sjiraff~ Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Forrige eier er ansvarlig for feil og mangler i 5 år etter salget, så dere vil nok få dekket dette av eierskifteforsikringen. Klag på avslaget. Kanskje ta kontakt med advokat selv, som kan hjelpe dere med å klagebrevet?
ToPrinsesser<3 Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 http://forbruker.no/bolig/lovogrett/article1285866.ece Nederst i denne artikkelen står det om avhendingsloven, dette kan være lurt å vise til i brevet. http://www.lovdata.no/all/tl-19920703-093-006.html#4-16 Håper dere vinner frem! Jeg hadde nok tatt kontakt med advokat for å søke råd i denne salen.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Tusen takk!! Skal se på linkene! Rekker ikke å få advokathjelp til brevet på den korte tiden? Må sendes i morgen...
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Hvis noen fler har råd til hva vi bør skrive i brevet ol, så vært så snill å skriv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå