Gå til innhold

Er jordbær FYYYYYYYYYY??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk klar beskjed fra en hysterisk bekjent om å ALDRI spise jordbær mens man ammer!!!! Da vil babyen få "driiiitvondt" og dermed lage et helvete hele natta!!

Hehe, noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Prøver å kutte ut søtt og salt snop, og er skikkelig sugen på fruksalat med jordbær i....

ps. frøkna mi har aldri visst tegn til vondt pga det jeg har spist hittil, er 3 mnd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv deg fram! Jeg har ikke spist bare jordbær, men har spist jordbær-is og gele osv... ikke merket noe som helst jeg i hvert fall. Kan jo bare prøve litt da, og se om ho reagerer. Hvis ikke, kan du prøve mer neste gang:)

Skrevet

Jeg spiste jordbær gjennom hele svangerskapet og masse i ettertid da jeg elsker jordbær og jenta mi har aldri reagert på det. Ho er 9 mnd

Skrevet

Trodde man ikke skulle spise jordbær fordi det kunne fremkalle allergi hos ungen jeg?

Skrevet

Det med allergi er tilbakevist. Man kan prøve seg frem med alle matvarer, men med måte selvsagt, kanskje ikke lurt med en hel kurv med jordbær før man vet om ungen reagerer.

Skrevet

Jordbær har ikke plaget noen av mine iallfall, spiste masse jordbær sommeren hvor førstemann var baby og har også spist endel jordbær (både ferske og frosne) nå med andremann - ikke merket noen ting.

Når hun ikke har vist tegn til vondt nå så hadde jeg gaflet innpå :-)

Skrevet

Eg har ete litt i små mengde har ikkje merka noko.. Ville berre prøvd meg fram. No fekk eg skikkelig lysta på fruktsalat :-)

Har ikkje merka noko me noko av det eg har ete.. ete alt eg - snuppa er 8.5 mnd

Skrevet

Her har det desverre vært helt krise de to gangene jeg har spist jordbær. Jeg spiste det en gang i sommer da bop var liten, og så prøvde jeg igjen en gang for et par måneder siden, men det var fortsatt like ille. Synes det var rart at hun reagerte så veldig egentlig, de selger jo jordbær i fruktmos til unger på hennes alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...