miriam007 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Kan en engel vær så snild å flytte denne over på skravle for meg. NYTT 15:50 30.01.2008 For å gjøre en laaaaang histoie kort. Samboer og far til vårt barn vil ikke mer. Han flyttet ut i går. Jeg er student, har forstått det sånn at jeg kanskje har mulighet til å få overgangsstønad? Men hvordan går jeg frem nå. Altså, omsorg for barnet må vel avgjøres? Hvor henvender vi oss? Tror dere en studerende alenemamma har råd til å holde en husleie på 8000kr? Er redd vi må flytte. Hvor lang behandlingstid er det på os søknad? heh, mange spørsmål.
FrøkenSprøken Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Ring NAV. Du vil få OS, dobbel barnetrygd +++ Tilsammen ca 20 000 kr i mnd (da er fullt stipend og lån medregnet). Dette er ved minstebiddrag fra far. Får du høyere biddrag vil det komme i tillegg. Jeg har husleie på 4300 (inkl. strøm), barnehage (2300) billån+forsikringer (3500 kr), og føler selv at jeg har god økonomi. Kjøper den maten vi vil ha, og mini har bare Reima, janus, Devold og andre dyre klær. Bruker lite penger på meg selv da. Er aldri på cafè, drikker ikke alkohol, og er flink til å finne fine antrekk for en billig penge. (Klesskapet til min motebevisste søster er en god ting... Hun blir jo lei av klærne etter 3 mnd. Kanskje du også har noen slike i omgangskretsen din?) Jeg røyker da, så går en del penger til det da, men allikevel. Student om alenemor er veldig slitsomt, men økonomisk er det ikke noe problem. Hvis du ikke har billån e.l. vil jeg tro at du klarer deg fint selv om du har en husleie på 8 000, men jeg vil anbefale deg å sette deg ned for å se på økonomien. Studielånet ditt vil ikke bli omgjort til stipend når du får overgangsstønad, så du vil få mye studielån, men det synes jeg virkelig at det er verdt. Vil jo kunne forsørge sønnen min på en god måte i framtiden. Lykke til. Dette klarer du! Er ikke så ille når man blir vant med det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå