Mia_I Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hvordan syr jeg over sømmen? Altså der det blir så tykt? Symaskinen min takler ikke dette. Har nylig kjøpt den, så visste ikke at dette problemet eksisterte før nå :-) Men - hva er lurest? Bare hoppe over og ikke sy akkurat der? Eller klippe bort? Eller noe genialt jeg ikke har tenkt på? (bortsett fra å levere til skredder)
Sivalur Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har pleid å ha oppe den dingsen som skal holde stoffet på plass, ta litt fart og 'hjelpe' stoffet gjennom. Har som regel fått sydd det uansett da. Hvis det er absolutt plent umulig tror jeg at jeg bare ville latt være å sy akkurat der. Klippe bort ville jeg nok ikke gjort. Lykke til.
Shabby Cheap Chic Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Man får kjøpt egne nåler til å si i jeans stoff og andre tykke stoffer..
Mia_I Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2008 Er mer "klumpen" enn nåla som er problemet, hittil i alle fall. Får prøve å ta fart :-)
Himmel og hav Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Det er lurt å klippe vekk falden nederst før du legger opp, for da blir det ikke såååå tykt, og så hjelpe stoffet og foten over med å lette litt på foten og skyve på stoffet. Øk steglengden litt også så får du litt mer fart. Ellers så lønner det seg veldig å kjøpe jeansnåler ( de er trekanta og skarpe) for da risikerer du ikke å brekke nåla når du syr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå