Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Ikke altid vil ha mat når de blir tilbudt ved faste tider? Det skjer rett som det er her, at lille gutt ikke vi ha mat ved et måltid. han er 5 mnd. og dette beg.for ca.1,5 mnd siden. Han blir tilbudt mat hver 3-4 time. har vært hos lege, og de finner ikke noe gale. ikke det at de har sjekket hamnoe særlig. men så lenge han legger på seg er de fornøyd... og hva gjør dere dersom babyen ikke vil ha mat ved et måltid? venter til neste måltid eller tilbyr feks. 1-2 t senere, så blir legging og alt helt forskjøvet?
Poteto Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 eg tilbyr ikke mat. hun sier ifra når ho er sulten... når ho sutrer og gråter etter det er gått 3-4 timer siden sist måltid så finner eg flaska og tilbyr da.. vil ho ikke ha då, så gjer eg ho smokk.. når ho spytter den ut og ikke er fornøyd mer, da tilbyr eg flaska igjen..
camillah 2 små Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Det er litt det samme her, tulla gir beskjed når hun er sulten, gjerne bare med å se intenst på mammaen! Likevel blir det ganske regelmessig. Jeg ville gitt neste gang babyen er urolig/sutrete. Det ordner seg nok med rutinene, selv om leggingen blir en halvtime/time før eller etter det som er vanlig.
tonemelone Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Her er det heller ikke faste tider... pjokken sier i fra når han er sulten! :-) Det har ikke fungert med faste tider, for som regel er han sulten før det har gått de 4 timene... :-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 HI ok.men er det ikke veldig stress da, når en aldri vet når de skal ha mat? blir jo veldig vanskelig å planlegge noe da..? jeg har en baby som heller ikke spiser når det er bråkete / uroligt rund seg. Og så får han flaske, da er det veldig kav/ dumt å måtte lage til mat ørten ganger (når han blir grinete og jeg tror han er sulten) for så å helle det i vasken igjen.... Noen gode tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå