Gå til innhold

Hva synes dere om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mora mi som sa til meg 10 dager før fødselen at epidural bare var for pyser, det SKAL gjøre vondt å føde, men som samtidig tar full bedøvelse hos tannlegen for det er så vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun bør holde munn :)

Like "feig" hun.... Og kanskje hun sier det, fordi hun ikke hadde disse valgene når hun fikk deg. Hun er rett og slett misunnelig!

Hvorfor i helvete skal man ha vondt når man føder? Noe mer kjerring-prat kan jeg ikke tenke meg. Huff!

PS: Hadde også epidural... men hadde hastesnitt så det sier seg selv :)

Skrevet

hehe, ja jeg synes det var littt ille å sitte der og fortelle meg at jeg ikke kunne ta epidural for det hadde hun klart seg uten også...

Hennes lengste fødsel tok nesten 6 timer, mens jeg brukte 24 timer..

Jeg tok ikke ik´mot epidural for å bevise at jeg også skulle klare det... Opplevelsen av en så lang og tung fødsel har jo gjort at jeg er en del depriert nå..

Skrevet

Hmm, hva skal man si.

Jeg ville heller ha sagt at du kan bestemme selv om du vil ha smertestillende eller ikke.

Og skrytt av deg og fortalt hvor flink du har vært i etterkant! (kanskje hun gjorde det da)

Når man er gravid så tar man til seg ting mer enn vanlig, tror jeg da!!

Skrevet

det er vel bare å gjøre som jordmor mener er best. med eller uten epidural ... kan du si til mora di! :)

Skrevet

epidural hjalp meg veldig.. jeg slappet av og fikk full åpning etter 1 time. jeg ønsket i utg.pkt ikke- men takk Gud for epidural. hvis mora mi hadde kommet med sånne utsagn hadde jeg klart sagt i fra hva jeg mente om det. Epidural kan være til positiv hjelp, men også negativt- fødselen kan vare lengre- riene avtar.. men for meg gjorde den susen. Epidural JA TAKK:)

Skrevet

Enig med moren din jeg også! Tannlege-besøk er unaturlig fra naturen sin side, mens det å føde er noe vi kvinner er skapt for.

Går ikke an å sammenligne det vet du...

Skrevet

Jeg hadde epidural under fødselen, men ikke faen om en tannlege får stikke en sprøyte inn i munnen min!

Skrevet

Gjør det du føler er best for deg og drit i hva andre mener. Det er tross alt du som skal føde. Syns dessuten folk burde spare seg for sånne kommentarer. Syns det er hjernedøvt å la være å ta bedøvelse bare for å gå rundt å skryte av det i ettertid..Hva er vitsen?

Skrevet

jeg haddet ikke epidural til tross for en tøff fødsel. grunne er ganske pinlig. jeg var livredd for at det skulle være veldig vondt å sette den! akuratt som om riene ikke var enda værre. snakk om å være pyse sier bare jeg. så jeg skryter aldri over å ha født uten bedøvelse! haha :s

Skrevet

hun er vel ferdig med å føde selv så derfor tillater hun seg å komme med slike kommentarer. Viss hun skal være konsistent med uttalelsene sine bør hun selvsagt slutte med smertestillende av alle slag. Feks tannlegebehandling. Man kan jo dra det argumentet enda lengre og si at viss alt skal være naturlig, skal man da f.eks ikke gi cellegift til kreftsyke, eller smertebehandle kronisk syke.

Jeg synes nå det er opp til hver enkelt hva de velger av smertestillende. Men synes ikke at det er mer imponerende med de som føder naturlig. Jeg bryr meg ikke mye om komentarer som den din mor kommer med, de tyder bare på lav fagelig kunnskap.

Skrevet

Hørt om kvinners urkraft?

Det er noe vi har selv om ikke alle er klar over det, og vi burde vært stolt av det!

Skrevet

tja..mulig det. jeg fødte selv uten bedøvelse og synes ikke det var noen vakker opplevelse. Helt ærlig. Følte ikke at det var snakk om urkraft,. Men at jeg måtte bare gjennom det for det var ingen vei utenom. Fikk ikke epidural fordi det ikke var tid. Følte meg ikke akkurat som noen helt. Hadde gjerne takket ja til epidural om det var mulig.

Samtidig har jeg venninner som har vakre fødselsopplevelser. Det er noe jeg lytter til med undring.

Skrevet

mhm. sjit og dra til dem som blir påtvunget faenskapet pga livstruende tilstander og den slags flisespikkeri.

Skrevet

Har hatt en fødsel med epidural og en fødsel uten noe som helst. Begge deler var jævlig, vondt, slitsomt og stor lykkefølselse.

Gjør det som passer deg best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...