Gå til innhold

permisjonssøknad til jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal egentlig den inneholde? har forstått det sånn at den skal skrives av oss selv liksom. men hva er vanlig å ta med? arbeidsgiver så dumt på meg når jeg hadde skrevet en enkel søknad om permisjon fra dato til dato + når jeg vil ha ferien. Skulle jeg tatt med mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg fyllte ut dette hadde de et eget skjema som var til det formålet. Så skrev ikke noe sann søknad, jobbsøknad lignende greier. Fyllte kun ut det papiret og la ved kopi av papirene NAV skulle ha.

Kontakt lederen eller sjefen på jobb din- evt et lønnskontor eller noe for å høre hva du skal foreta deg og når.

Skrevet

Jeg leverte kopi av søknadskjemaet til nav

Skrevet

jeg fikk beskjed på min arbeidsplass om at det bare var å skrive en kort "proforma" søknad, slik som du gjorde.

Arb.giver skal jo ikke gjøre noe/bestemme noe før de blir kontaktet av nav som ber om forskjellige papirer/tall. De skal jo bare vite hvor lenge du blir borte og om du evt vil ha noe ferie inni permisjonen eller få det overført til neste år.

Skrevet

takk for svar jenter :)

til kakemonsteret m/bolle i ovnen; ja, trodde da der var nok. men han så jo nesten sur ut da han fikk det. og jeg spurte om det var godkjent (litt sånn på spøk) og da svarte han dritsurt "Nei selvfølgelig er det ikke godkjent enda, jeg har da ikke sett på det", og da hadde han sett over de få linjene som stod der. hehe.. Jaja. jeg ba han si ifra om det var noe mere opplysninger han trengte, så gikk jeg.

Skrevet

Det er jo slik at dette er ikke noe du må søke om i henhold til arb.giver. Du har krav på det. Det eneste er spørsmålet om du har rett på penger eller ei, og de er det jo NAV som står for. Arb.giver må bare finne seg i det så lenge du gir beskjed i god nok tid før permisjonsstart.

Se arb.miljøloven hvis han hurper seg til enda mer:

§ 12-7. Varslingsplikt

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp.

Skrevet

Ja, sant det :) Tror ikke det blir noe problem, ble bare litt overraska over at han ikke tok spøken min så godt. han er ny sjef vel og merke, så han har nok ikke lært seg å kjenne alle enda! :)

Takk for paragrafen! Skal slenge den i fjeset på han hvis han sier noe :) Takk å takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...