Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 oi jeg må jammen si dere har mye penger. her lever vi egentlig i minus. en gjennomsnittelig familie skal ha ca 10000 kr å leve på etter strøm osv i følge sosialkontoret. vi har denne mnd 10000 kr sammen jeg og sambo. med husleie,kommunale avgifter,strøm,forsikringer osv så har vi ikke mer enn noen kr å leve for. å vi har 1 barn og en bil. men håper på bedre tider, bare jeg får meg en jobb, noe som ikke er enkelt her vi bor. heldig dere, men sikkert andre som har det værre enn oss også. jeg vet hvordan det er, er ikke lett å måtte snu på hver kr å ikke kunne unne seg noen ting
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Kommer jo ann på jobben man har valgt. Jeg mener lønn bør følge utdannelse... ikke urettferdig da. Da velger man jo selv om man vil studere 6 år for å bli lege eller man har valget å IKKE utdanne seg og da vet man jo hvordan lønna er... Men ja - mye penger er en frihet, men tror ikke man blir lykkeligere av det, livet blir enklere men det er jo fortsatt de andre tingene som betyr mest. Jeg har en mann som tjener 1,1 mill men er sinnsykt mye borte. Ville heller at han skulle tjent mindre og vært mere hjemme sammen med oss =(
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 jeg har utdannelse jeg, men problemet her jeg bor er att det ikke er det stor utvalget innen dette, så det er håpløst, egentlig håpløst å få jobb i det hele tatt, å samme nesten med sambo, er ikke det att jeg er missunelig. for vi har det bra vi å selv om han tjener lite jobber han mye
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 men da prioriterer dere å bo der dere gjør selv uten jobb.. mange velger jo å flytte for å få den jobben de vil ha. poenget mitt at det er jo dere selv som velger hva dere vil da =) Dere kunne ha flytta og tjent det dobbelte eller bo dær dere gjør og ha det dere har nå...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 blir litt iritert her nå når jeg leser dette. men på ett vis har du rett annonym 2.. men det er faktisk kansje ikke så lett for alle her i verden. er kansje ikke bare å flytte heller, mulig det er årsaker til nettopp dette. vet hvordan annonym 1 har det. hun er ikke den eneste i verden som her det slik. fra en som forstår deg nr1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jo men jeg av alle burde i allefall vite hvordan det er.. Jeg og mannen min flyttet fra alle venner og famile i nord-norge til østlandet da vi prioriterte jobbene våre. Var ikke lett for oss i det hele tatt. Men derfor skriver jeg at det er prioritering. Man kan velge å bo en plass å ikke ha jobb ELLER man kan flytte for å få den jobben man vil ha og de pengene man ønsker... =)
Snupi27 Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 jeg syns det blir litt feil å si at man egentlig bør tenke litt over hva man skal utdanne seg til oxo. i en alder av 14-15 år skal du bestemme resten av livet ditt for hva du vil bli. altså du må velge hvem videregående du vil gå på. det kan vær elitt av et valg for en så ung gutt/jente der og da tror jeg faktisk de fleste tenker "hvor skal mine nåværende klassekamerater gå? jeg vil ikke velge en skole ingen andre gjør" og det er ikke lett å tenke at "jeg skal bli lege eller adovkat fordi da tjener jeg drit mye penger når jeg blir eldre og skal klare meg selv" jeg ksjønner at hvis man driter i å gå skole fordi det er kjedelig å gå der at man kan seile sin egen båt fordi da har man valgt det selv.. men jeg syns oxo at de som faktisk velger å gå på skole, må da velge noe de kommer til å trives med oxo
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 man kan utdanne seg / videreutdanne seg etter man er 18 år da ! =) HVIS man ønsker noe mer ut av livet... Valgte vanlig allmennfaglig der man ikke blir til noe... men så 6 år etter der igjen,fikk jeg jobben jeg ville ha og lønna jeg ønsker =)
Snupi27 Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 ja! der har du et poeng =) men se f.eks meg. jeg tok ikke allmenfag på videregående. fordi jeg ville bli noe innen helsesektoren.. etter 2 år på videregående gikk jeg rett over til 3 år som lærling og skulle ta allmenpåbygging etterpå fordi jeg skulle få studiekompetanse.. ble det noe av? neiiiiida.. det er selvfølgelig bare min feil og meg å takke pga det. men det er ikke så lett å sette seg på skolebenken igjen etter 3 år med lønn. hadde jeg visst bedre og fått mer veivisning av valg hadde jeg valgt allmenpåbygging først.. men jeg overlever mnd som går jeg og uansett hvilken valg jeg tok =)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 ja, da er du fornøyd da. ikke noe er bedre enn det, å jeg tror nok ikke dette var ment som ett klage innlegg. men skulle ligge inne på hvor mye vi sitter igjen med i mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 har nettopp tatt tre årig høgskole utdannelse innenfor helsesektoren , med det resultat: deltidsjobb, å lønn som ikke dekker studielånet en gang.... arrrgh irriterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå