Gå til innhold

4 1/2 åringen vasker trappa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.... Plutselig fikk han det for seg. Om han kunne få ta en vaskeklut å ta vann på den? Jeg bare; "Eh, ja!"

Så.... Ja, nå ligger han på alle 4 å vasker hvert trappetrinn! Hehe =) Herlige unger. Var jo en fin måte å gjøre det på da, istedet for å si "Mamma, her va d skjede" - så tar han heller saken i egne hender!

Han må nesten få litt lønn for strevet! Får gi en 20 kroning han kan putte på sparebøssa si. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink han er da:)

Skrevet

Ja.... Nå er trappa ned til kjelleren tatt, og kluten er vridd opp på ny, så nå er han i trappa på vei opp til loftet!

Hehe, katten har sin faste soveplass i nest øverste trinn. Der ligger han å sover. Så sier han idet han skal vaske det trinnet; "Flytt deg Monsen, hvis ikkje vask eg deg og!"

Katten bare; "Brrr...."

Hehe =) Tenk om denne innsatsen fortsetter!!!!

Skrevet

Herlig når de begynner å vise interesse for å hjelpe mamman:P

Skrevet

Gutten min på nesten 4år hjelper gjerne med å dekke på bordet, han er også med på å henge opp klær og legger vekk sine egene klær. Vesla på 20mnd finner altid kluten når ho har søla på golvet el trenger å tørke seg rundt munnen osv. Nå i det siste har ho finne ut at det går ann å putte klær inn i vaskemaskina så nå skal ho hjelpe til der.

Det blir takka og bukka når dei hjelper til og du ser at dei likar det. Det er så artig når dei føler at dei mestrar det og får ros for det. "Lønn" er noko eg ikkje har bruka enda, men det kan han få når han blir litt eldre.

Skrevet

Hehe nei lønn er jo ikke nødvendig, sant det! Men han blir så glad for å få legge penger på bøssa si, så når jeg hadde 8 kroner løst fikk han de, og ble MEGAHAPPY! =)

Kjekt for dem å se at mamma og/eller pappa blir kjempeglade når de hjelper til! Er første gang han har gjort noe sånt.... =) Ble nesten litt paff jeg! Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...