Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hvordan har de tenkt å gjøre dette nå da man ikke lenger kan se noen kanaler uten en slik "boks" som alle kaller det??? Det betyr vel at vi alle må betale enten til Riks-TV eller parabolleverandørene for å få inn f eks NRK, skal de allikevel kreve oss for LISENS? Det forundrer meg ikke en dritt om det er tilfelle, det er jo tross alt en STATSEID kanal!!!!!! Det blir vel å betale dobbelt opp, både lisens og abonnement hos en eller flere leverandører........... Og så skrytes det stadig vekk om at du nå kan velge hvilke kanaler du vil ha og betale kun for disse - bare PISSPREIK alt sammen! Det enkleste og beste hadde vært å faktisk hatt et slik system, der du velger ut i fra ei liste over hvilke kanaler du vil ha (og prisen får nå dem som eier kanalene bestemme), og så hadde du faktisk fått BARE de kanalene du ba om (og sluppet unna fransk TV5 og gudene vet alt som følger med)!!!!!!!!!!!!! Da hadde jeg faktisk vært en av dem som hadde valgt UT NRK, for denne kanalen ser jeg ALDRI på, men må tydeligvis bare fortsette å betale, smile og se like dum ut som dem som styrer dette opplegget............. FY F.................., AT DET GÅR ANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest -<<- Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Statsfinansiert tv er fint. De burde inkorporere lisensen i den generelle beskatningen så man slapp dette gnålet hvert år.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 jeg lurer på noe litt angående dette; dere som har canal digital (den stoore pakken) betaler dere nrk lisens i tillegg også da? vi lurer på å bestille denne skjenner dere men om det er slik så blir det jo drit dyrt?????
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Alle som har tv må betale lisens, uansett hva de ellers abonnerer på...
prekæs Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg liker nrk og betaler gladelig. Billig er det i tillegg. Hvis man se på kostnad pr dag.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Klart det bli billig. Når vi andre, som aldri ser på nrk, MÅ være med i spleiselaget.
prekæs Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Sånn er det bare. På samme måte som at jeg som alltid har kjørt skadefritt, må betale for andres bulking i min forsikring. Og hadde alle som ser nrk betalt, tror jeg nok at regningen kunne blitt lavere. Så snyltere er det okke som.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Man kan da ikke sammenligne forsikring med nrk lisens. Når du skal ut å kjøre bil så har du en potensiell fare for å bulke. Nå med det nye digitale bakkenettet så slipper vi alle "snylterene". De som ikke betaler får ikke bilde. Derfor er det på tide å øke lisensen for de som ser på nrk, og la oss andre få være i fred.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Vi har ikke parabol og alskens andre kanaler. Vi har bare rikspakken med de vanlige 5 kanalene. Betaler ikker lisensen med glede nei, og den er meget dyr ja. Staten skal eie oss og kontrollere oss hundre prosent. Man får ikke velge noe selv i landet Norge, Diktatur?
prekæs Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Jeg mener man kan på en måte. Hadde forsikringen kun blitt regnet ut fra mine skader hadde den vært nesten gratis. Men må akseptere at slik er det ikke,eller får jeg ikke forsikret bilen min. Og det er jo det det handler om. Forsikring eller ikke forsikring. Tv eller ikke tv. Dessuten tør jeg vedde på at alle ser nrk. innimellom.
prekæs Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Og for å henge seg skikkelig opp i dette. Hadde vi på østlandsområdet fått godene av veiavgiften vi betaler, hadde vi hatt firefelts vei overalt og kjerreveier i dalstrøka innafor. Da burde det også vært rettferdig. Men sånn er det heller ikke. Greit nok det også.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Lisensen er faktisk ikke betaling for å ha tv kanalen, det er en skatt for å ha tv og video. Jeg forhørte meg nemmelig med dem for noen år siden da jeg hadde tv men ikke mulighet til å få inn en eneste kanal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå