Gå til innhold

vnskelig med maten

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver dag prøver jeg å få i gutten min gr.saker men det e ret mareritt lage rfte gr.saker til middag

men eneste han liker er dypfryst er det like sunt

føler meg som en dårlig mor når han ikke vil spise. særlig vanskelig emd middag flere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?? Lurer du på om frosne grønnsaker er like bra som ferske?

Skrevet

Frosne er like bra som fesrke ja......og så mye enklere da :o)

Sliter selv med å få i lillegutt grønnsaker, men stresser ikkemed det, det kommer nok etterhvert.

Skrevet

Ja det er de da vel? De frosne har jo blitt frosset med en gang de er høstet, og holder dermed på vitaminene sine. De 'ferske' i butikken kan ha blitt høstet for flere dager siden, og da taper de vitaminer etterhvert. Gi han dypfryste du, hvis han spiser det. Skal ikke tvinge maten i ungene, så det gjelder å få de til å spise noe som er sunt hvertfall. Han spiser kanskje mer hvis dere spiser middag sammen og du sitter og sier namnam mens du spiser grønnsakene selv? Det funker hos oss foreløpig hvertfall (vet ikke hvor lenge småen lar seg 'lure' av det da, hehe).

Skrevet

lilletrilletralle

Ja HI lurte på om frosne var like bra som ferske, var vel ikke så vanskelig å skjønne det.

Skrevet

Ikke så lett å lese en tekst som er helt uten tegnsetting, så nei, ikke så lett å forstå.

Skrevet

Her er det frossene like ofte som ferske. Det er kanskje ikkje like sunt men gr.saker er gr.saker seir eg da. Her eter dei begge gullerøtter med glede, gutten min på snart 4 eter brokkoli fordi det er brokkolitrær og det blir ein sterk av. Vesla som eter alt likar ikkje brokkoli pr i dag men ho elsker erter noko som storebror ikkje vil ha.

Her eter dei det dei vil ha, dei får alt på tallerken også er det opp til dei å eta det dei vil ha. Eg har for det meste det ungane mine eter, er det noko der som dei ikkje eter så får dei smake og ta ein avgjørelse da. Sønnen min har ikkje vert den flinkaste til å eta grunna problemer med magen. Så han får velge og vrake og me tvingar ingen til å eta. Er du mett så er du mett, men eg veit at han ikkje er mett etter å ha tatt ein bit, så da må han sitta ved bordet til me andre er ferdige, da eter han meire alikevel. Eg åt ikkje gr.saker når eg var i skule alder men når eg blei voksen så starta eg å eta meire. Det er ein anna ting me må hugse på au og det er at smakslaukane til ungane utviklar seg heile tida og det dei elskar den eine dagen kan dei mislike sterkt den andre dagen, og da er det fordi dei ikkje likar det pga utviklinga av smakslaukane.

Skrevet

Tusen takk for svar, beklager at det ble en del skivefeil men dataen min henger seg opp hele tiden... men lurte ja på om frosne var like bra som ferske.... tenker at det er bedre enn ingenting....

tusen takk liker best ferske. men blir av og til frosne, er oppvokst med det så kan ikke være så ille.

nok engang tusen takk, beklager skrivefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...