EnUndreneMor Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 var å gikk tur i dag.. og det er skarp sol. så jeg tok på lille tulla mi solbriller, disse fikk hun i sommer og da var hun 1,5mnd nå er hun 8mnd og bruker de når vi er ute og triller og det er skarp sol. så skulel vi innom butikken å da var det noen damer som titta ned i vogna.. ''solbriller på ei så lita jenta?? det har vi aldri sett før'' så jeg svarte : ''øya skal man ha livet ut, best å passe på'' hehe er det bare jeg som er overhysterisk eller er det fler av oss:) syns jo oxo lille tulla er så søt når hun sitter i vogna og titter rundt med disse brillene:D
Stor_smil Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Har brukt solbriller på fjellet (i snø) og om sommeren.. men kan faktisk ikke huske sist jeg så solen.. så har ikke hatt bruk for dem i det siste ;-/ Kjøpte først baby ban, nå har vi kidz ban (?). fra apoteket - slik med strikk - helt geniale! Har forresten sett mange som bruker dem...
EnUndreneMor Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 ja godt å høre.. hehe.. vi har slike rosa med strikk rundt på en måte.. itter kjempe godt og ikke vondt liksom.. kjøpt på apoteket.. er så myke og fine og følger hodet så fint:)
Sivalur Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Prøver å bruke dem jeg, men han tar de bare av... blir litt håpløst. Får se om det går bedre nå utover våren enn det gjorde ifjor sommer.
firemerkersmør Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Vi har prøvd, men det var ikke så poppulært i fjor. Prøver igjen i år
polarn & pyrene Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Vi bruker også solbriller på jenta våres. Har gjort det siden hun var rundt 6 mnd ca.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Har også solbriller, men har ikke akkurat hatt bruk for dem i det siste.. Jeg holdt på å pakke dem med da vi skulle til Nord-Norge i jula, for kanskje vi skulle på fjellet eller noe, tenkte jeg........ jeg er glad jeg ikke sa det høyt til samboeren min, hehe...
♥Cherrypie♥ Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 hehe!! det samme tenkte jeg på heromdagen da jeg gikk tur men jenta (11mnd). Var sol ute å hun blir jo helt fra seg stakkars når sola skinner i ansiktet hennes, ikke er det bra for øynene heller! Har ikke sett andre med briller! Men jeg mener disse brillene er jo for bittesmå barn å syns vi er flinke som beskytter øynene for det er VIKTIG! Vi kjøpte våre briller da tulla var 5 uker gammel:) Å vi har brukt dem ute når det har vært skarpt lys i snøen og i sommer også:-) så nei du er ikke den eneste:-)
___ Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Vi bruker solbriller på fjellet når det er snø og ved sjøen om sommeren noen ganger. Ser ikke helt behovet ellers. Er det egentlig noen som har dokumentasjon på at øynene skades om man ikke bruker solbriller? Jeg har ikke sett det selv, men ettersom solbriller er så utbredt må det vel være en grunn til at folk går med dem. Det er jo både dyrt, upraktisk og ser dumt ut så det burde jo være en god grun. Noen som vet?
It's all about me Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Kjøpte ifjor da han var 11 mnd men han nekter å gå med dem. Når han er skikkelig flink sitter det kanskje på i 10 min. Så iår skal vi prøve et annet merke, blir vel ikke lenge til for her er det masse sol allerede.
EnUndreneMor Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2008 vet med meg selv at når det er skarpt lys så begynne rjeg å myse å får fort vondt i hodet, å når jeghar det slik vil jeg ikke at tulla skal ha det slik.. og hun gjør ikke noe av å ha di på.. det har hun egentlig aldri gjort.. men di sier jo at hornhinna er så utsatt da.. men hva det kan gjøre vet jeg ikke.. kanskj eman får gråstær og sti på øye fortere m man ikke bruker det.. hihi
♥Cherrypie♥ Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 altså om man er ute i skarpt lys om vintern og på sjøen hvor det reflekteres mye lys er et ganske farlig for øynene! Samma som med huden den bør jo beskyttes, sola kan svi øynene.... er vel like mye dokumentert at øynene tar skade av for mye sterk sol/lys som deter dokumentert at huden skades.. men er jo ikke dødsfarlig sånn vanlig om vintern hjemme når sola skinner svakt å lyset ute er normal, men jeg bruker det på tulla fordi hun liker ikke å få sol i øynene når vi er ute å triller å da renner jo øynene å alt så vil jo bare at hun skal ha det bra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå